عراق خواستار کمک ناتو به ارتقای توانمندی نظامی خود شد

وزیر امور خارجه عراق خواستار همکاری راهبردی با ناتو و کمک این سازمان در ارتقای توانمندی های نیروهای نظامی و انتظامی این کشور شد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی حکیم در حاشیه اجلاس داووس در دیدار با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از مواضع مثبت این سازمان در جنگ عراق علیه داعش تشکر کرد.

حکیم گفت: اکنون زمان آن است که یک همکاری راهبردی و کاربردی با هدف تقویت توانمندی نیروهای نظامی و انتظامی و نهادهای ذیربط بویژه بخش های دارای اولویت میان دو طرف شکل گیرد.

وزیر امور خارجه عراق بر تمایل کشورش برای گسترش مناسبات با ناتو با هدف کمک به تامین اهداف مشترک و حل چالش های امنیتی در منطقه تاکید کرد.

حکیم در این دیدار با تشریح این چالش‌ها همچنین به هزینه های انسانی و مادی که کشورش برای مقابله با تروریسم پرداخته اشاره کرد و گفت: آفت تروریسم باید از طریق مبارزه با افکار افراطی، ریشه کن و منابع مالی آن خشک شود.

وزیر امور خارجه عراق طی روزهای اخیر با بسیاری از همتایان خود و همچنین مقامات کشورهای مختلف دیدار و ضمن تشریح سیاست‌های بغداد، با آنان در خصوص راههای تقویت روابط دو جانبه گفتگو کرده است.

منبع:ایرنا

کد خبر 365660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.