به کارگیری ۶۰ فروند بالگرد در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا

فرمانده هوانیروز ارتش از به کارگیری ۶۰ فروند بالگرد تهاجمی، ترابری و شناسایی این یگان در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی عصر جمعه گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی برای اجرای ماموریت های محوله با تعداد ۶۰ فروند بالگرد تهاجمی، ترابری و شناسایی در این رزمایش شرکت کرده است.
وی با اشاره به بهره گیری گسترده نیروی زمینی ارتش از ظرفیت های بالگردی هوانیروز در این رزمایش اظهارداشت: در این رزمایش انواع بالگرهای هجومی ۲۰۹، بالگردهای ترابری سنگین شنوک و نیمه سنگین ۲۱۴، بالگردهای شناسایی ۲۰۶ مورد استفاده قرار می گیرند و ماموریت هایی مختلفی را انجام می دهند. 
فرمانده هوانیروز ارتش در تشریح عملیات بالگردهای یگان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش یادآور شد : به طور کلی در این رزمایش از ظرفیت بالگردی برای اجرای ماموریت های شناسایی با رزم، پشتیبانی از یگان های متحرک هجومی، عملیات هلی برن و تامین هلی برن، استفاده می شود.
امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی تخلیه مجروحان و جابه جایی تجهیزات را از دیگر ماموریت های هوانیروز در رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ بیان کرد.
رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش با آرایش عملیاتی یگان های مختلف این نیرو صبح امروز با اعلام رمز یا زهرا (س) در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.
در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش و به مدت دو روز برگزار می شود، افزون بر ۱۲ هزار نیروی هجومی با تاکتیک ‌های نوین آفندی ماموریت خود را اجرا می کنند.

کد خبر 365641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.