ادامه غول کشی قطر با حذف کره جنوبی/ عنابی در نیمه نهایی

تیم ملی قطر با پیروزی برابر کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، امروز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تیم‌های کره جنوبی و قطر در ورزشگاه زاید اسپرت سیتی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر قطر به پایان رسید.

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا

دیدار تیم‌های کره جنوبی و قطر

ورزشگاه: زاید اسپرت سیتی

گل‌: عبدالعزیز حاتم (دقیقه ۷۹) برای قطر

کادر داوری: روشن ایرماتوف (ازبکستان)؛ کمک‌ها: عبدوخامیدولو رسولوف و سایدوف؛ داور چهارم: ما نینگ (چین)؛ داور پنجم: کائو یی (چین) / داور ویدئویی: پائولو والری (ایتالیا)؛ کمک داوران ویدئویی: محمد تقی الجعفری (سنگاپور) و فو مینگ (چین)

کره جنوبی: کیم سئونگ یو، کیم مین جائه، کیم یونگ وون، لی یونگ، کیم جین سو، جانگ وو یونگ، جو سه جونگ(۸۲- جی دونگ وون)، هوانگ این بئوم(۷۴- کو جا چئول)، سون هئونگ مین، لی چونگ یونگ(۸۵- لی سئونگ وو) و هوانگ اوی‌جو

سرمربی: پائولو بنتو

قطر: سعد الشیب، بسام هشام الراوی، طارق سلمان، پدرو کوریا، عبدالکریم سالم العلی، سالم الهاجری، عبدالعزیز حاتم، بوعلام خوخی، حسن الهیدوس(۹۰- کریم بوضیاف)، اکرم عفیف و المعز علی

سرمربی: فلیکس سانچز

حساس‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا که به نوعی تبدیل به باکیفیت ترین دیدار این مرحله هم شد بین کره جنوبی و قطر دو تیم مدعی قهرمانی در بین ۸ تیم پایانی برگزار می‌شد. دو تیم که می‌دانستند بازی نزدیکی پیش رو خواهند داشت در نیمه نخست بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداختند و برای انجام بازی هجومی و ریسک بالا عجله نداشتند. نیمه دوم اما بسیار باکیفیت دنبال شد و در این میان این قطر بود که بازی باکیفیت تری از خود به نمایش گذاشت هرچند در طول نیمه دوم در استفاده از موقعیت‌ها بی دقت نشان داد.

برتری قطر از لحاظ سبک بازی اما در دقیقه ۷۹ نتیجه داد جایی که شوت ناگهانی عبدالعزیز حاتم از پشت محوطه جریمه در قعر دروازه کره جنوبی، نایب قهرمان دوره گذشته جای گرفت تا ببرهای شرق آسیا در آستانه حذف قرار بگیرند. قطر که خود را در آستانه کسب بالاترین افتخار ملی می‌دید در دقایق پایانی با تمام وجود به دفاع پرداخت و توپ‌های هوایی کره را یکی یکی دفع کرد.

بدین ترتیب یکی از شگفتی‌های بزرگ جام با پیروزی عنابی‌ها برابر کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی رخ داد و بر خلاف اکثر پیش بینی‌ها، کره جنوبی جایی در بین ۴ تیم نهایی ندارد. حالا این قطر است که با شایستگی خود را به نیمه نهایی مسابقات می‌رساند و به معنای واقعی خود را به عنوان یک غول کش معرفی می‌کند.

آخرین تیم مرحله نیمه نهایی از بین استرالیا و امارات مشخص خواهد شد و برنده این دیدار در این مرحله به مصاف قطر می‌رود.

کد خبر 365636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.