داغ‌ترین‌های مجازی در هفته‌ای که گذشت...

اظهارات رییس‌جمهور درباره آزادی رسانه و استفاده مردم از فضای مجازی موجب واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد در حالی‌که برخی از تندروها خواهان فیلترینگ کامل پیام‌رسان‌های موبایلی هستند، روحانی گفت اگر مردم به راحتی می‌توانند از فضای مجازی استفاده کنند، بدانند دولت از آبرویش هزینه زیادی داده است.

به گزارش ایمنا حسن روحانی روز دوشنبه اول بهمن ماه سال جاری در جمع مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اذعان کرد که ایران در "برخی اقدامات" در ارتباط با فضای مجازی در سال‌های اخیر ناموفق بوده و از جمله به فیلتر کردن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.
وی افزود:  "فکر می‌کنیم تحت فرمان ماست که وقتی بگوییم فیلتر، فیلتر می‌شود. خب با فیلترشکن چه می‌کنید؟"
رییس جمهور کشورمان  به طور واضح مشخص نکرد که چه کسانی مخاطب انتقاد او در زمینه محدودیت دسترسی به محتوای اینترنت در ایران هستند.

طراحی سوخته
پس از پخش مستند طراحی سوخته از رسانه ملی که درباره اعترافات اسماعیل بخشی، کارگر بازداشتی هفت‌تپه و نیز طراحی آمریکا برای ایجاد بحران در کشور ساخته شده بود، برخی از کاربران در فضای مجازی با ساخت هشتگ طراحی سوخته نسبت به این مستند واکنش نشان دادند. در این مستند گفته شد که سرپل اصلی هدایت تجمعات هفت‌تپه که متمایل به آشوبگری بوده در سوئد مستقر است.

کنوانسیون_CFT
با اصرار نمایندگان بر نظر قبلی خود درباره لایحه پیوستن به (CFT) این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد. برخی از کاربران اصولگرای فضای مجازی، دولت را به خیانت متهم کرده و برخی دیگر تصویب این لایحه را به عهدنامه ترکمانچای تشبیه کردند. 

مجمع تشخیص مصلحت نظام
عدم پرداخت مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع CFT نیز موجب واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم یا همان CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. ایران تنها ٢٢روز فرصت دارد که تکلیف لوایح چهارگانه را روشن کند. مهلتی که اگر تمدید نشود، احتمال بازگشت تهران به فهرست کشورهای غیرهمکار یا همان «لیست سیاه» را بیشتر می‌کند. جایی که فعلاً تنها نام موجود در آن کره شمالی است.

کد خبر 365614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.