رزمایش نیروی زمینی ارتش آغاز شد

رزمایش نیروی زمینی ارتش با نام «اقتدار۹۷» و با اعلام رمز یا زهرا سلام الله علیها آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا با اعلام رمز "یا زهرا سلام الله علیها" از سوی امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، آغاز شد.

در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش برگزار شده است، بالغ بر ۱۲ هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی ماموریت خود را اجرا می کنند.

یگانهای زرهی،توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی، رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد، هوانیروز با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی رزمایش، آرایش عملیاتی گرفتند.

در  مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز تیپ ۵۵ ه‍وابرد و تیپ ۲۵ واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای  ترابری شنوک و ۲۱۴  با عملیات هلی برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند.

نمایش قدرت و توان تحرک و جابجایی سریع نیروها و همچنین پشتیبانی هوایی بالگرد های هوانیروز در تمامی مراحل رزمایش از ویژگی های مهم این مرحله از رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است.

کد خبر 365607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.