کاهش ۲۱۰۰ میلیارد تومانی بودجه استان اصفهان در سال ۹۸

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حرف همیشگی ما این است که اصفهان مرکز ثقل توسعه است؛ رشد اقتصادی اصفهان مقارن با تحرک اقتصاد کشور است و برای همین کم توجهی به اصفهان در بودجه ۹۸ هیچ محلی از اعراب ندارد.

ناهید تاج الدین در گفتگو با ایمنا در خصوص بودجه سال ۹۸ اصفهان گفت: در لایحه  بودجه سال ۹۸ اگرچه برخی اتفاقات خوب برای اصفهان افتاده که از جمله می توان به تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم آب رسانی  و اختصاص اعتبار برای احداث سد تونل سوم کوهرنگ، اشاره کرد، اما شاهد کاهش ۲۱۰۰میلیارد تومانی بودجه استان اصفهان هستیم و این نشانه خوبی برای اصفهان نیست.

تاج الدین در ادامه افزود: البته کل بودجه سال ۹۸ انقباضی بسته شده و آنطور که خود دولت می گوید در بودجه تقدیم شده به مجلس، ۲۶ هزار میلیارد تومان از هزینه ها کاسته شده و حتی در لایحه بودجه ۹۸ سهم صندوق توسعه ملی نیز به میزان ۱۴ درصد کاهش داشته است.

افزایش بودجه برخی استانهای همتراز با اصفهان

وی تأکید کرد: این خود گویای وضعیت کلان اقتصادی است، اما در همین وضعیت شاهد افزایش بودجه برخی استانهای همتراز با اصفهان به لحاظ جمعیتی هستیم و این پذیرفته نیست؛ چون  دولت جمع کل درآمدهای اختصاصی استان‌ها را  بالغ‌ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال فرض کرده و اصفهان پس از تهران بیشترین درآمد اختصاصی در کشور را دارد، اما شاهد کاهش  بودجه و اعتبارات اصفهان هستیم.

تاج الدین افزود: مهم ترین سیاست‌های بودجه ۹۸، تثبیت اشتغال و کنترل نرخ بیکاری، ثبات سازی اقتصاد کلان و بهبود فضای کسب و کار، تامین عدالت اجتماعی و بهبود توزیع عادلانه درآمدها، مدیریت کسری تراز عملیاتی، بهبود تراز دارایی های سرمایه ای و بهبود تعادل های منطقه ای-استانی اعلام شده است، اما با این وضعیت  بودجه اصفهان ، تحقق این اهداف خیلی سخت به نظر می رسد. ضمن آنکه به گواه کارشناسان، در سال آینده کسری بودجه پنهان بزرگی خواهیم داشت و در حوزه درآمدها دولت خوشبینانه عمل کرده، بنابراین حتی رسیدن به همین اهداف حداقلی در بودجه ۹۸ نیز بعضا محل تردید است.

کم توجهی به اصفهان در بودجه ۹۸ هیچ محلی از اعراب ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: حرف همیشگی ما این است که اصفهان مرکز ثقل توسعه است؛ رشد اقتصادی اصفهان مقارن با تحرک اقتصاد کشور است و برای همین کم توجهی به اصفهان در بودجه ۹۸ هیچ محلی از اعراب ندارد.

تاج الدین خاطر نشان کرد: پیگیر برخی اصلاحات در بودجه اصفهان از طریق کمیسیون تلفیق هستیم و در صحن علنی مجلس نیز برخی اشکالات  را تعدیل خواهیم کرد.

کد خبر 365592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.