صعود اقتصادی ژاپن به جمع ۴ تیم نهایی

تیم ملی ژاپن با پیروزی برابر ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های امروز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ویتنام و ژاپن در ورزشگاه آل مکتوم دوبی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر ژاپن به پایان رسید.

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا

دیدار تیم‌های ویتنام و ژاپن

گل‌: ریتسو دوان (دقیقه ۵۶، پنالتی) برای ژاپن

کادر داوری: محمد عبدالله حسن (امارات)؛ کمک‌ها: محمد احمد الحمادی و حسن محمد؛ داور چهارم: عمار علی الجنیبی؛ داور پنجم: یاسر خلیل (بحرین) / داور ویدئویی: کریستوفر بیس (استرالیا)؛ کمک داوران ویدئویی: محمد تقی الجعفری (سنگاپور) و پائولو والری (ایتالیا)

ویتنام: دانگ وان لام، دو دوی مان، کو انگوک های، بی تی دانگ، دوآن وان هائو، نوین ترانگ هوانگ(۶۳- نوین فونگ هونگ)، نوین هوی هانگ(۵۴- نوین وان توآن)، دو هانگ دانگ، نوین چانگ های، فان وان دوک(۷۶- لونگ چوآن ترانگ) و نوین چانگ فونگ

سرمربی: پارک هانگ سئو

ژاپن: شوئیچی گوندا، واتارو اندو، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو، تاکهیرو تومی‌یاسو، گاکو شیباساکی، کویا کیتاگاوا (۷۲- یویا اوساکو)، گنکی هاراگوچی (۷۹- تاکاشی اینوی)، ریتسو دوآن و تاکومی مینامینو (۸۹- سوکاسا شیوتانی)

سرمربی: هاجیمه موری‌یاسو

نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در حالی برگزار می‌شد که ژاپن طبق پیش بینی‌ها شانس بیشتری برای پیروزی داشت. در طول بازی هم عملاً برتری ژاپن واضح بود و شاگردان موری یاسو در تصاحب توپ و میدان بهتر از حریف خود عمل کردند. ژاپنی‌ها در نیمه نخست روی یک ضربه کرنر به گل رسیدند اما پس از چند ثانیه این گل با بازبینی کمک داور ویدئویی خطای هند تشخیص داده شد و مردود اعلام شد. ژاپن که در نیمه نخست به گل نرسیده بود نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و این بار کمک داورویدئویی به نفع ژاپن عمل کرد و یک پنالتی که از چشم داور دور مانده بود توسط VAR و داور وسط بازبینی شد و ژاپن به لطف این پنالتی در دقیقه ۵۶ که توسط ریتسو دوان تبدیل به گل شد از حریف خود پیش افتاد.

ژاپنی که در بازی قبل برابر عربستان توانسته بود ۷۰ دقیقه از تک گل خود محافظت کند در این دیدار کار راحت‌تری برای دفاع از تک گل خود داشت و موفق شد با اداره بازی در طول نیمه دوم برتری خود را حفظ کند و با حداقل گل و به شکل کاملاً اقتصادی مثل مرحله قبل راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

حالا ژاپن منتظر دیدار ایران و چین است تا رقیب خود را در مرحله نیمه نهایی بشناسد.

کد خبر 365561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.