۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
حمایت اردوغان از مادورو

رییس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با رییس جمهور ونزوئلا، حمایت خود از وی را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری آناتولی نوشته است ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت: رییس جمهور کشورمان طی تماس تلفنی با نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا به وی گفت، "برادرم! محکم بایست، در کنار تو هستیم". ترکیه به رهبری رییس جمهورمان اردوغان موضع محکم خود در قبال تمامی کودتاها را حفظ خواهد کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز به حوادث سیاسی داخلی اخیر ونزوئلا واکنش نشان داده است.

قاسمس گفته است "جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا و یا هر اقدام نامشروع و غیرقانونی همچون تلاش برای کودتا و اقدامات ضد مردمی، از دولت و ملت این کشور حمایت می کند.

 ما امیدواریم  هر گونه اختلاف و مشکل سیاسی در ونزوئلا توسط مردم و دولت این کشور با بکارگیری راهکارهای قانونی و مسالمت آمیز، هر چه سریع‌تر حل و فصل شود."

به دنیال ناآرامی ها در کاراکاس پایتخت این کشور طی روزهای اخیر ۸ تن در درگیری پلیس کشته شدند.

"خوآن گوآیدو" رییس پارلمان ونزوئلا در میان ده‌ها هزار نفری که در اعتراض به رییس جمهوری این کشور به خیابان‌های کاراکاس آمده بودند، خود را به‌عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد.

آمریکا، کانادا و جمهوری پاراگوئه گوآیدو را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شاخته اند.

یورونیوز نوشته است همزمان با این تحولات نیروهای امنیتی ونزوئلا برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مخالف نیکلاس مادورو در کاراکاس، پایتخت این کشور به شلیک گاز اشک آور متوسل شدند.

کد خبر 365547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.