مرگ مشکوک سه کارمند علوم پزشکی/بارورسازی ابرها منتفی شد

معرفی شهرهای پر نزاع کشور از سوی پزشکی قانونی، جزییات مرگ سه کارمند جوان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و آخرین خبر در خصوص بارورسازی ابرها از مهم‌ترین اخبار اجتماعی کشور طی 24 ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا،، براساس گزارش پزشکی قانونی، در ۹ ماهه اول سال ۹۷ آمار ارجاعات نزاع‌ها به این سازمان ۴۴۰/۴۵۸ مورد بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

همین گزارش می‌افزاید: تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین نزاع‌ها را داشته و به ترتیب اول تا سوم بودند. در همین مدت، در ایلام، خراسان جنوبی و بوشهر، کمترین نزاع‌ها رخ داده است.

مرگ مشکوک سه کارمند جوان علوم پزشکی

جلال پورانفرد، رییس مرکز اورژانس استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: ظهر امروز طی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی مبنی بر مرگ سه جوان در منزل مسکونی واقع درگلستان سه یاسوج تکنسین های این مرکز به محل حادثه اعزام شدند که مشخص شد این سه شخص 'جمود نعشی' شده اند و مدت زیادی از مرگ آنان گذشته بود.

وی با اشاره به علت مرگ این سه جوان نیز گفت: هنوز علت مرگ دقیق آنها مشخص نیست ولی احتمال مسمومیت با گاز منواکسید کربن تا حدد زیادی علت مرگ آنان بوده است.

پورانفرد تصریح کرد: جنازه این سه جوان تحویل پزشکی قانونی داده شد.

کامروز امینی، رییس پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : جنازه ها تحویل پزشکی قانونی شده و علت مرگ در دست بررسی است. به گفته برخی اهالی محل و همسایگان این سه نفر از کارمندان آزمایشگاه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بودند.

دستگیری یک مقام دولتی در قزوین

 دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری معاون یکی از شهرستان‌های استان به دلیل مشارکت در تخلفات شهرداری این شهرستان خبر داد.

محمد قاسمی در خصوص دستگیری معاون فرماندار یکی از شهرستان‌های استان به دلیل مشارکت در تخلفات شهرداری گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات مالی برخی از مسئولان شهرداری یکی از شهرستان‌های استان، معاون فرماندار این شهرستان نیز دستگیر شد.

دادستان مرکز استان قزوین اتهام این فرد را مشارکت در تخلفات مالی شهرداری یکی از شهرستان های استان بیان کرد و افزود: متخلفان این پرونده برای رسیدگی در زندان بسر می‌برند.

قاسمی پیش از این اعلام کرده بود، شهرداری یکی از شهرستان‌های استان با برگزاری قراردادها و مزایده‌های صوری، مبالغی با واسطه به حساب مدیران و مسئولان شهرداری واریز می‌کرده است.

این مقام قضایی استان قزوین خاطرنشان کرد: چون این پرونده در مراحل ابتدایی قرار دارد تا زمانی که حکم قطعی صادر نشده است، نمی‌توانیم درباره آن اطلاع‌رسانی کنیم.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب قزوین، در این تخلفات مبالغ هنگفتی به بیت‌المال ضرر وارد و مبالغ کلانی به صورت نامشروع به پیمانکاران و اشخاصی که در آن مجموعه حضور داشتند، پرداخت شده که مصداق تصرف در اموال عمومی است.

وی همچنین از دستگیری کارشناس یکی از ادارات کل استان نیز به اتهام رشوه و تخلفات مالی خبر داد.

برنامه‌ای برای بارورسازی ابرها نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان این مطلب که برنامه‌ای برای بارورسازی ابرها نداریم، اظهار کرد: بارورسازی ابرها یک موضوع علمی است، اما فرایند بارش به عوامل متعددی همچون هسته تراکم، بخار آب و ... بستگی دارد. امروزه بیشتر از ابرهای سرد برای بارورسازی استفاده می‌شود اما تعداد ابرهای سرد کم است و بارورسازی فقط ۱۰ درصد به افزایش باران آن ابر کمک می‌کند لذا از این فرایند نمی‌توان برای رفع کم بارشی‌ها استفاده کرد و ما برنامه‌ای برای بارورسازی ابرها نداریم.

همزیستی خطرناک پشه‌ها و حاشیه‌نشینان چابهار

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: خطر شیوع تب دانگ از طریق پشه ناقل آئدس در چابهار وجود دارد، چرا که دو سوم جمعیت این شهر حاشیه‌نشین هستند و این پشه بیشتر در لاستیک‌های فرسوده لانه می‌کند.

محمد هادی مرعشی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سالن جلسات استانداری افزود: اگر چابهار به این بیماری آلوده شود برخورد با آن بسیار مشکل است، باید برنامه‌ای برای پیشگیری داشته باشیم که به همین منظور جلسه‌ای در چابهار به میزبانی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برگزار می‌شود.

مرعشی با اشاره به آفت کش ها نیز بیان کرد: این موضوع هم بسیار مهم است و می طلبد جلسه ای با سازمان جهاد کشاوزی برگزار شود تا در این باره به یک جمع بندی برسیم و اگر موضوع ویژه است به آن رسیدگی شود.

به گفته وی، باید برای آگاه سازی مروجان کشاورزی و مدیران از خطرهای استفاده از آفت کش‌ها اقدام شود تا در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی به یک جمع بندی برسیم، چون این موضوع می‌تواند یکی از دلایل افزایش سرطان باشد.

کد خبر 365546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.