بودجه شهرداری‌ها در گردنه شورا

در هفته‌ای که گذشت بودجه شهرداری شهرهای اصفهان، تبریز، همدان، شیراز و یزد به شوراهای شهر تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تحویل لایحه بودجه شهرداری‌ها به شوراهای اسلامی شهر از مهم‌ترین اتفاقات پارلمان‌های شورای شهر کشور بود. بسته خبری پارلمان‌های شهری ایمنا طی یک هفته اخیر نیز به این موضوع می پردازد.

تهران؛ پایان تدوین برنامه سوم توسعه شهری

در صد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر، فصل پایانی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران که به مدیریت راهبری و پایش برنامه اختصاص دارد مورد بررسی قرار گرفت؛ طبق مواد این فصل شهرداری موظف است با توجه به اهمیت افزایش سطح مداخله موثر و هماهنگ دستگاه های اجرایی و تخصصی در حوزه مدیریت شهری در پنج ماه نخست برنامه تمام قوانین و مقررات مرتبط با سطح وظایف درج شده در این مصوبه را به صورت کامل بررسی کند و در صورت نیاز به مقررات خاص، لایحه ای تهیه و برای تصویب به شورای شهر تهران ارایه کند.

 بودجه سال ۹۸ باید منطبق با این برنامه که در پنج فصل و بیش از ۹۰ ماده تدوین شده، تهیه شود.

اصفهان؛ رشد ۳۷ درصدی بودجه شهرداری

بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر توسط قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان به اعضای شورای شهر تقدیم شد تا بررسی آن در کمیسیون های مختلف شورای شهر از روز سه‌شنبه آغاز می شود.

بودجه سال آینده با ۳۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که یک هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان از این بودجه جاری و دو هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان بودجه عمرانی تعریف شده است.

شهردار اصفهان در این نشست درباره هزینه‌کرد بودجه سال ۹۸ گفت: یک هزار و ۸۹۷ میلیارد تومان بودجه در بخش حمل و نقل و ترافیک، یک هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری، ۴۶۷ میلیارد تومان و معادل ۱۶ درصد در بخش خدمات شهری، ۲۴۷ میلیارد تومان و معادل هشت درصد بودجه برای بخش فرهنگی و اجتماعی، ۱۷۴ میلیارد تومان و معادل شش درصد بودجه برای بخش مالی و اقتصادی، ۸۴ میلیارد تومان و معادل سه درصد از این بودجه برای بخش شهرسازی و معماری و ۴۴ میلیارد تومان و معادل دو درصد بودجه برای بخش برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در نظر گرفته است.

تبریز؛ اهدای گل در پارک ایل گلی

در جلسه این هفته شورای اسلامی شهر تبریز، ایرج شهین باهر شهردار تبریز لایحه دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومانی سال ۹۸ شهرداری را به شورای شهر تقدیم کرد؛ ۴۸ درصد بودجه سال آینده تبریز جاری و ۵۲ درصد نیز عمرانی خواهد بود که در ۲۵ حوزه در نظر گرفته شده است.

از دیگر اقدامات شورای شهر تبریز که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، همراهی آنان با سایر مردم تبریز در تکریم بانوان در پارک ایل گلی این شهر بود؛ آن‌ها با اهدای گل به بانوان در این پارک نسبت به رفتار ناشایست عده‌ای در پرتاب برف به بانوان تبریزی واکنش نشان دادند.

همدان؛ اولویت بودجه با پروژه‌های نیمه تمام

لایحه بودجه ۹۸ شهرداری همدان با ۴۰ درصد افزایش و به مبلغ ۷۹۳ میلیارد تومان در هفتاد و سومین جلسه علنی به شورای اسلامی این شهر تقدیم شد؛ ۴۰ درصد بودجه سال ۹۸ شهرداری همدان برای بخش جاری و ۶۰ درصد آن در بخش عمرانی هزینه شده و اولویت تخصیص آن مربوط به  ۱۵ پروژه نیمه تمام است.

مشهد؛ اصلاح بودجه ۹۷ در کمیسیون‌های شورا

علاوه بر بررسی لایحه اصلاح بودجه سال ۹۷ شهرداری که در اکثر کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد اتفاق افتاد، طرح ساماندهی موتورهای دیزل، ماشین آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری، ، گزارش حسابرس در مورد صورت‌های مالی شهرداری، منابع درآمدی شهرداری درسال۹۶، ارائه گزارش سیستم‌های نرم‌افزاری و زیر سیستم های در حال اجرا در شهرداری، پروژه پارکینگ زیرسطحی پایانه آزادی و نیز تبصره‌های مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد، در کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

شیراز؛ انسان محوری در بودجه ۹۸

حیدر اسکندرپور،شهردار شیراز در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر، بودجه سال آینده شهرداری شیراز را با مبلغ سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تقدیم شورا کرد؛ این رقم نسبت به بودجه مصوب سال ۹۷ سه درصد کاهش داشته و بر مبنای برنامه ۵ ساله سوم و دیدگاه های مجموعه مدیریت شهری مبتنی بر انسان محوری است.

این دومین لایحه بودجه ‌ای است که اسکندرپور در مقام شهردار شیراز به شورای پنجم ارائه می‌کند تا شورا در فرصت یک ماه خود آن را در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و در صحن علنی به تصویب برساند.

کرج؛ محاسبات عوارض صدور پروانه ساختمانی

در صد و نوزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج مسکونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در متن این لایحه به وضعیت و شرایط حاکم بر اقتصاد ملی و به تبع آن رکود اقتصاد شهری و کاهش چشمگیر درآمد نقدی مدیریت شهری اشاره شده و همچنین ضرورت تداوم خدمت رسانی به شهروندان و گسترش دامنه کمی و کیفی آن و نیز پیشبرد برنامه های توسعه و عمران شهری مطابق با سیاست گذاری شورای اسلامی شهر کرج مطرح شده است.

یزد؛ تقدیم بودجه شهرداریِ بدون شهردار به شورا

در یکصد وبیست وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، پیشنهاد بودجه سال ۹۸ شهرداری یزد به مبلغ ۸۹۲ میلیارد تومان از سوی سید علی مشتاقیون سرپرست شهرداری به شورای اسلامی شهر تقدیم شد؛ ۳۰ درصد از بودجه سال آینده شهرداری یزد جاری و ۷۰ درصد عمرانی بوده که به دلیل اعلام حمایت‌های دولت، افزایش ۲۳۰ میلیارد تومانی را تجربه خواهد کرد.

این بودجه درحالی به شورای شهر تقدیم شد که همچنان یزد بدون شهردار بوده و این موضوع باعث واکنش چندباره رییس شورای اسلامی این شهر شد، وی در جلسه این هفته شورای شهر گفت: نامه‌ای از سوی وزارت کشور با این مضمون که تاکنون احراز صلاحیت صورت نگرفته به شورا رسیده درحالی که باید ظرف ۱۰ روز یا حکم صادر می شده و یا اینکه عدم احراز صلاحت شود که متاسفانه هیچکدام صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: این نامه نیز بی‌پاسخ مانده و در شورا مطرح شد که شورای حل اختلاف به موضوع اختلافی شورای شهر یزد و وزارت کشور ورود کند.

ارومیه؛ بودجه ۲۰ میلیاردی برای مشاغل شهری

در جلسه این هفته شورای اسلامی شهر ارومیه، بودجه پیشنهادی سازمان مدیریت ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی با اجرای سیاستهای کلی شورای شهر جهت اعمال در بودجه سال ۹۸ با مبلغ  ۲۰  میلیارد تومان به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

کد خبر 365545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.