۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
باگ ۵ ساله توییتر رفع شد

تیم امنیتی توییتر اخیراً خبر از رفع مشکل امنیتی مهم در این شبکه اجتماعی داده است که موجب می‌شد تا پیام‌ها و توییت های شخصی و خصوصی کاربران در بستر عمومی این شبکه اجتماعی فاش شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشای اطلاعات خصوصی کاربران یکی از مواردی است که می‌تواند نقطه ضعف بزرگی در یک شبکه اجتماعی به خصوص شبکه‌ای همچون توییتر باشد و تیم مدیریتی شبکه‌های اجتماعی به خوبی می‌دانند که حفظ حریم شخصی کاربران از مهم‌ترین شاخص‌های امنیت یک نرم افزار محسوب می‌شود.

این مشکل امنیتی توییتر ۵ سال برای سیستم عامل اندروید وجود داشته است و تا کنون کاربران زیادی برای رفع این مشکل به تیم مدیریت توییتر پیام ارسال کرده بودند. مشکل امنیتی به این صورت بود که تغییر همزمان برخی از تنظیمات موجب افشای توییت های خصوصی برای همه کاربران می‌شد.

این مشکل امنیتی فاحش چند روزی است که از بستر شبکه اجتماعی توییتر پاک شده است و تیم امنیتی توییتر از کاربران خود خواسته که در صورت مشاهده مشکلات دیگری از این قبیل، با ارسال گزارش به سایت مدیریت توییتر از افشای اطلاعات کاربران جلوگیری کنند.

این مشکل امنیتی فقط شامل حال توییتر اندروید بوده است و کاربران نسخه ios و نسخه تحت وب توییتر با این مشکل مواجه نشده‌اند و امنیت شبکه اجتماعی‌شان حفظ شده است.

کد خبر 365527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.