علت اقدام به خودکشی‌های اخیر در اصفهان مشخص شد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به انجام مطالعات بالینی بر روی افرادی که اخیراً از روی پل‌های اصفهان اقدام به خودکشی کرده‌اند گفت: بر اساس اطلاعات گردآوری شده در مطالعات بالینی مشخص شد علت اصلی خودکشی این افراد اختلالات خلقی است که در راس این اختلالات بیماری افسردگی قرار دارد.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از روند رو به کاهش خودکشی در اصفهان خبر داد و گفت: طبق شواهد موجود و آمار ارائه شده توسط نیروی انتظامی تعداد خودکشی‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: آمار تنها تعداد خودکشی‌های به نتیجه رسیده را نشان می دهد و افرادی که از خودکشی جان سالم به در می برند در دسته آمار خودکشی‌ها قرار نمی گیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به انجام مطالعات بالینی بر روی افرادی که اخیراً از روی پل‌های اصفهان اقدام به خودکشی کرده‌اند گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مطالعات بالینی مشخص شد علت اصلی خودکشی این افراد اختلالات خلقی است که در راس این اختلالات بیماری افسردگی قرار دارد.

وی اضافه کرد: به طور معمول افرادی تصمیم به خودکشی می گیرند که دچار یاس و نومیدی به زندگی خود هستند و علاقه ای به ادامه زندگی ندارند.

ناجی با اشاره به نقش و تاثیر پرخاشگری در دست زدن به خودکشی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های افرادی که خودکشی می کنند احساس پرخاشگری و خشونت در آن‌هاست به طوری که این رفتار به مرور زمان باعث می‌شود فرد خودتخریبی داشته باشد.

وی افزود: افرادی که نسبت به تخریب خود اقدام می‌کنند احساس عدم موفقیت در رسیدن به اهدافشان دارند و به نوعی می‌خواهند از زندگی انتقام بگیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه براساس مطالعات جامعه شناسی عوامل دیگری در موضوع خودکشی دخیل هستند اظهار کرد: مطالعات جامعه شناسی رفتارهای اعتراضی، لجبازی و انتقام از دیگر علل خودکشی هستند؛ در این میان شرایط اجتماعی و محیطی نیز تاثیر مستقیم در تصمیم به خودکشی افراد دارد.

کد خبر 365515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.