توزیع نفت‌گاز بین کشاورزان و دامداران شهرضا

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: بیش از ۶۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان و دامداران شهرستان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماه فصل پاییز دو میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۷۶ لیتر نفت گاز بین دامداران و کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت ۲۰ هزار لیتر نفت سفید نیز برای گرمایش اتاق‌های کارگری بین دامداری‌ها، گلخانه‌داران و پرورش دهندگان ماکیان شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا تصریح کرد: در دی‌ماه امسال نیز ۶۲۲ هزار و ۹۰۰ لیتر نفت گاز و ۱۴۱ هزار و ۶۸۰ لیتر نفت سفید بین دامداران، مرغداران، صنایع کشاورزی و واحدهای پرورش و تولید قارچ خوراکی توزیع شده است.

باقری خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه فجر امسال  ۲۶ طرح کشاورزی و دامداری در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: دو پروژه برجسته جهاد کشاورزی شهرستان که در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد راه‌اندازی یک مرکز پرورش اسب ۶۰ رأسی با سرمایه‌ گذاری پنج میلیارد تومان و یک مرکز پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۶۰ هزار قطعه و با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با تأکید بر نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان و دامداران برای بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری تصریح کرد: دو دوره مهم آموزشی ترویجی روش تغذیه باغ‌های انار و آشنایی با بیماری بروسلزی در شهرستان برگزار شده است.

باقری همچنین از تخریب یک سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این سازه که در مزرعه "فضل آباد" ایجاد شده بود، براساس تبصره (۲) ماده ۱۰ قانون "حفظ کاربری اراضی و باغات" تخریب شد.

وی تأکید کرد: زمین‌های کشاورزی سرمایه‌های میهنی هستند که در درازای قرن‌ها ایجاد شده و باید از تخریب یا تبدیل آن‌ها به زمین‌های مسکونی جلوگیری شود.

کد خبر 365513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.