اصلاح پول ملی اولویت بخش پولی و بانکی کشور نیست

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: در حال حاضر اصلاح پول ملی یک سیاست اولویت دار برای بخش پولی و بانکی کشور محسوب نمی شود بلکه باید سیاست های دیگری همچون اصلاح ساختار بانک‌های تجاری در اولویت مقام پولی کشور، یعنی بانک مرکزی باشد.

محمد واعظ برزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم ایجاد تغییرات در واحد پول ملی، اظهار کرد: بهتر است برای سهولت در مبادلات اقتصادی خرد و کلان، از رقم های دهگان در واحد پول ملی استفاده شود.

وی افزود: در حال حاضر از رقم های هزارگان، ده هزارگان یا بیشتر در مبانی ارزش گذاری استفاده می شود و همین امر باعث ایجاد هزینه‌های مبادلاتی و مشکلات مختلف برای مردم شده است.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: ممکن است هر تغییر اقتصادی از سوی دولت، با مقاومت و پایداری مردم روبه‌رو شود، اما ارزش‌گذاری بر واحد پول ملی باید به گونه‌ای باشد که در مبادلات سهولت ایجاد کند.

واعظ برزانی افزود: به رغم اینکه واحد پول فعلی، ارزش‌گذاری کالاها را با مشکل مواجه کرده است، اما در حال حاضر سیاست اصلاح پول ملی یک سیاست اولویت دار برای بخش پولی و بانکی کشور محسوب نمی شود و باید سیاست های دیگری همچون اصلاح ساختار بانک های تجاری در اولویت مقام پولی کشور، یعنی بانک مرکزی قرار گیرد.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان ادامه داد: تاثیر تغییرات در واحد پول ملی، ایجاد یک تاثیر تورمی خفیف ناشی از گرد کردن قیمت ها و انتظارات تورمی در اقتصاد کشور است.

واعظ خاطر نشان کرد: بررسی راه های خروج ایران از بحران اقتصادی و مالی کنونی نیازمند تشکیل کارگروه‌ها و هیئت های اندیشه ورز مختلفی است و مسئله ای که باید به عنوان یک رکن اصلی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد راهبرد اقتصاد مقاومتی است؛ زیرا راه چاره مسائل اقتصادی کشور و پیشرفت، عمل به مبانی اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر 365504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.