تصور نمازی از قهرمانی تیم ملی ایران در جام ملت‌ها

سرمربی سابق ذوب آهن معتقد است تیم ملی فوتبال ایران پتانسیل و شانس خوبی برای قهرمانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه محمدبن زاید به مصاف چین می‌رود. امید نمازی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شرایط تیم ملی در جام ملت‌ها صحبت‌هایی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

حضور ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تا این مرحله از مسابقات چطور دیدید؟

تا الان حضور موفقیت‌آمیزی از تیم ملی شاهد بودیم؛ به‌غیر از بازی با عراق که برخی کمبودها یا نقاط ضعف برای تیم ملی مشکل‌ساز بود، فکر می‌کنم علاوه بر یک نمایش خیلی خوب از تیم ملی، نتایج خوبی هم به دست آوردیم.

در خصوص عملکرد ایران در مرحله یک هشتم نهایی و بازی مقابل عمان بگویید.

در بازی مقابل عمان به جز دقایق نخست که شاید تمرکز ایران تا حدودی کم بود و بعد از مهار شدن پنالتی توسط بیرانوند، تیم ملی ایران بر بازی سوار شد و کاملاً توانست خود را هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ پرسینگ (تحت فشار قرار دادن) به بازی تحمیل کند و نمایش خوبی ارائه دهد.

پیش‌بینی‌تان از بازی ایران مقابل چین چیست؟

پیش‌بینی کردن کار خیلی مشکلی است ولی من ایران را برتر از چین می‌بینم؛ همینطور که در بازی با عمان دیدیم بازیکنان ما می‌توانند حریف را تحت فشار قرار دهند، کنترل بازی را در دست بگیرند و بالاخره ضربه اساسی را وارد کنند.

به‌نظر شما تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا استحقاق قهرمانی دارد؟

فکر می‌کنم در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران از نسل بسیار خوبی از بازیکنان برخوردار است و با نظمی که در تیم برقرار شده مطمئناً می‌توانند موفق شوند؛ البته کار ساده‌ای نیست و در حال حاضر باید تمرکز روی بازی با چین باشد؛ در مراحل بعدی نیمه‌نهایی و فینال مطمئناً باید رو در روی تیم‌های سخت‌تری قرار گیرد اما من پتانسیل و شانس خوبی برای قهرمانی تیم ملی تصور می‌کنم.

در تنش میان برانکو و کی‌روش، مقصر چه کسی است؟

باید همه این مسائل فراموش شود و همه به موفیقت هرچه بیشتر و بهتر تیم ملی ایران فکر کنند.

امید نمازی حالا کجاست و چه کاری انجام می دهد.

در حال حاضر همکاری خودم را با تیم‌های پایه جوانان و نوجوانان آمریکا از سر گرفتم؛ در ماه ژانویه با تیم کمتر از ۲۰ ساله‌ها در اردو بودم؛ اردوی کمتر از ۱۸ ساله‌ها هم ماه آینده برگزار می‌شود که در این اردو هم شرکت می‌کنم؛ کم کم فعالیت‌های گذشته‌ام را دوباره انجام می‌دهم؛ در حال حاضر با شخصی که مسئول تیم کمتر از ۱۸ ساله‌ها است همکاری می‌کنم. طی رایزنی‌ و صحبت‌هایی که داشتم قرار است در آینده این مسئولیت که قبلاً هم در اختیارم بود، به من باز برگردد.

آیا ورود شما به تیم‌های پایه جوانان و نوجوانان آمریکا با سفارش تاب راموس بوده است؟

تاب راموس در حال حاضر سرمربی تیم فوتبال کمتر از ۲۰ ساله‌های آمریکا است و من هم به او کمک می‌کنم؛ در جام جهانی کمتر از ۲۰ ساله‌ها که در ماه مِی، در لهستان برگزار می‌شود در کنار این تیم هستم و از سیکل دو ساله بعدی که بعد از جام جهانی کمتر از ۲۰ ساله‌ها شروع می‌شود دوباره به عنوان سرمربی تیم رده سنی کمتر از ۱۸ ساله‌ها مشغول به فعالیت می‌شوم.

خارج از آمریکا چه تیمی را دوست دارید و اگر شرایط فراهم شود به ایران بر می‌گردید؟

جدایی از تیم‌های آمریکایی، تیم بارسلونا را دوست دارم؛ در صورت فراهم شدن شرایطی از جمله داشتن قراردادی حداقل دو ساله و اطمینان از مسائل داخلی مثل شرایط مالی و امکانات به ایران بر می‌گردم؛ همچنین سابقه آن باشگاه و اینکه باشگاه نشان دهد از مربیان خود در تمام ادوار حمایت کرده است نیز برایم مهم است؛ بزرگ‌ترین اشتباهی که انجام دادم، توجه نکردن به این موضوع بود که ذوب آهن در چهار، پنج سال اخیر و در زمان مدیریت مدیرعامل فعلی، رکورد جابه‌جا کردن مربیان خود را شکسته است.

با وجود جدایی از تیم ذوب آهن، آیا نتایج این تیم را در لیگ برتر دنبال می‌کنید؟

من نتایج کل لیگ برتر ایران را دنبال می‌کنم و چون ذوب آهن هم یکی از تیم‌های لیگ برتر است مطمئناً نتایج این تیم را هم دنبال می‌کنم؛ اگر منظورتان تماشای بازی‌های ذوب آهن هست باید بگویم بعد از رفتنم از ذوب آهن شاید فقط یکی از بازی‌های این تیم را دیده باشم.

نظرتان در مورد پیوستن محسن مسلمان به سپاهان که روزی بازیکن شما بوده، چیست؟

من همیشه گفته‌ام محسن مسلمان اگر تلاشش درون مستطیل سبز بالا باشد، می‌تواند برای هر تیمی موثر باشد؛ متأسفانه در زمان حضور من در ذوب آهن اینگونه نبود؛ خیلی سعی کردم با مسلمان صحبت کنم و از او بازی بگیرم؛ فکر نمی‌کنم قلبش در ذوب آهن بود؛ من مشکلم با مسلمان را خیلی زود بعد از سه یا چهار هفته از شروع لیگ با مسئولان باشگاه در میان گذاشتم اما متأسفانه صحبت‌های من برای مسئولان زیاد اهمیتی نداشت؛ محسن مسلمان در صورتی که تلاشش را انجام دهد می‌تواند برای هر تیمی مهره موثری باشد.

گفت‌وگو از: بهنام عبدلی، خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 365496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.