کمک ۳.۵ میلیارد ریالی خیران خمینی شهری به بهزیستی

خیرین خمینی شهری در نهمین آیین گلریزان موسسه خیریه همیاران بهزیستی شهرستان خمینی شهر بیش از ۳۵۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خمینی شهر، فرماندار شهرستان خمینی شهر در این آیین گفت: خمینی شهر مهد خیران است و امیدوارم بتوان این شهر را با این عنوان در کشور معرفی کرد.

محمود مسلم زاده ادامه داد: حضور مردم این شهرستان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل تقدیر است و این حضور پرشور و پررنگ مردم است که به نظام اسلامی هویت می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین و حضور بشردوستانه مردم در فعالیت‌های اجتماعی باید سرلوحه دولت قرار گیرد، اضافه کرد: امور اجرایی مجامع خیرین را باید به دست مردم سپرد و مسئولان دولتی فقط هموار کننده مسیر قانونی برای این خیریه‌ها باشد.

فرماندار خمینی شهر افزود: شهرستان خمینی شهر در اقدامات خیرخواهانه زبانزد و شهره است، امیدوارم براساس این پتانسیل و نقشه راهی که در دستور کار فرمانداری قرارگرفته خیران بر اساس کمبودها، نیازها و در راستای آبادانی شهرستان گام بردارند.

پوشش بیش از ۹۵۰۰ نفر مددجو

هم چنین، رییس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر گفت: بودجه‌های دولتی و اعتبارات سازمان بهزیستی در شهرستان خمینی شهر تنها پاسخ گوی ۱۵ درصد هزینه‌های مددجویان است و باقی هزینه‌ها به همت و یاری خیران تأمین می‌شود.

داوود ترابی با اعلام اینکه حدود ۹۵۰۰ نفر تحت پوشش این اداره هستند، افزود: بیش از ۶۵۰۰ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی خمینی شهر قرار دارند که از این تعداد ۶۸۶ نفر نابینا، ۹۵۷ نفر ناشنوا، ۱۷۱۰ نفر معلول جسمی حرکتی، ۱۸۸۳ نفر معلول ذهنی، ۹۵۰ نفر بیمار اعصاب و روان، ۸۸ نفر بیمار قطع نخاعی و ۳۸۲ نفر سالمند هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۶۰۰ نفر زن سرپرست خانواده، بی سرپرست و بدسرپرست، مطلقه و همسران ازکار افتاده تحت پوشش بهزیستی خمینی شهر هستند، اضافه کرد: سازمان بهزیستی به حدود ۱۳۰۰ نفر در شهرستان ماهانه در حدود یکصدهزار تومان مستمری پرداخت می‌کند که با این شرایط اقتصادی این مبلغ برای رفع نیازهای زندگی ناچیز و نیاز به کمک خیرین است.

ترابی خاطرنشان کرد: ۷۰ مرکز تحت نظارت بهزیستی در شهرستان خمینی شهر فعالیت دارند که حدود ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش در مراکز شبانه روزی خدمت رسانی می‌شود و دولت بین ۳۵۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر به حساب مراکز نگهداری در قالب یارانه پرداخت می‌کند و بودجه سازمان بهزیستی قطعاً پاسخگوی درمان این بیماران نیست.

کد خبر 365494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.