معلمان سرداران فرهنگی هستند

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: معلمان سرداران فرهنگی هستند و باید به سمت علم محوری و دانش محوری حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی شامگاه گذشته -چهارشنبه ۳ دی- در آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه الزهرا(س) را باید در همه ابعاد زندگی الگوی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به مقام علم و دانش و خدمات و مجاهدت‌های معلمان گفت: معلمان سرداران فرهنگی هستند و باید به سمت علم محوری و دانش محوری حرکت کنند.

امام جمعه گلپایگان گفت: با توجه به سند تحول بنیادین وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تربیت نیرو و انسان سازی است.

وی افزود: سند تحول بنیادین بسیار عمیق، محکم و متقن است و در یکی از فصول هفتگانه آن آمده که آموزش و پرورش اصلی‌ترین نهاد برای تعلیم و تربیت است و خانواده و نهادهای فرهنگی دیگر باید با آموزش و پرورش همکاری کنند.

کرامتی گفت: وظیفه آموزش و پرورش خلق نیروی کار آمد، بصیر و آگاه، دارای اعتماد به نفس بالا و نگاه افق به آینده برای تمدن سازی اسلامی است.

وی افزود: خانواده و نهادهای فرهنگ ساز در جامعه نقش آفرین هستند ولی آموزش و پرورش وظیفه بنیادی و اساسی دارد و مهمترین عاملی که می‌تواند سازنده باشد نظام تربیتی آموزش و پرورش است.

امام جمعه گلپایگان گفت: هدف انبیا تعلیم و تربیت است و بالاترین عمل صالح تعلیم و تربیت و بدون در نظر گرفتن جنسیت است.

باید به ارزش‌های معطل مانده عمل شود

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان اظهار کرد: حضرت فاطمه الزهرا(س) بانویی بودند که در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور مستمر داشت و یک فعال اقتصادی بودند که اموال خود را در راه توسعه اسلام خرج کردند با توجه با این موضوع نمی توان گفت زنان در خانه بمانند.

وی تصریح کرد: مدیران تا لحظه آخر خدمت باید تلاش کنند، مدیران جوان نباید در جا بزنند و باید حرکت رو به جلو داشته باشند و مدیران آموزش و پرورش نیز باید از ظرفیت جوانان در بدنه مدیریتی استفاده کنند.

تقدیر از معلم تقدیر از دانایی است

در ادامه مصطفی مهدیان مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با اشاره به این‌ که تکریم و تقدیر از معلم، تقدیر از دانایی است اظهار کرد: با تشکیل هیأتی از اندیشمندان و صاحب نظران تعلیم و تربیت برای پیشرفت و تعالی آموزش و  پرورش گلپایگان برنامه ریزی خواهم کرد.

وی گفت: برپایی نماز و ترویج فرهنگ قرآن و اردوهای جهادی و عفاف در مدارس و تعمیق فرهنگ قرآنی در مدارس و اهتمام در جهت سند بنیادین آموزش و پرورش محور اصلی برنامه‌ها است.

کد خبر 365484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.