با مصرف این چای، از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کنید

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که چای اولونگ نقش موثری در پیشگیری از رشد سلول‌های سرطان سینه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که چای اولونگ (OOLONG TEA) که معمولا در کشور چین تولید می‌شود، به سلول‌های سرطان سینه آسیب وارد می‌کند و خطر پیشرفت این سرطان را در افرادی که مقدار زیادی از این چای مصرف می‌کنند، کاهش می‌دهد.

این نوع چای در اثر اکسیداسیون ناقص برگه‌های چای تولید می‌شود و از خواص مهم چای اولونگ می‌توان به کاهش کلسترول خون اشاره کرد. دانشمندان ژاپنی معتقد هستند که مصرف این نوع چای باعث کاهش فشارخون نیز می‌شود و در جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی موثر است.

بر خلاف پیشرفت‌های اخیر پزشکی در روش‌های غربالگری و درمان سرطان سینه، این نوع سرطان هنوز هم یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان است.

از این رو محققان همچنان در پی راهکارهای موثر برای جلوگیری و درمان این نوع سرطان هستند و از طرفی دیگر اثرات جانبی شیمی درمانی، نیاز به شیوه‌های درمانی غیر سمی را ضروری می‌دانند.

این موارد دانشمندان را بر آن داشت تا فواید بالقوه چای سبز را برای درمان سرطان سینه مورد بررسی قرار دهند. آن‌ها دریافتند که ترکیبات خاص موجود در این نوع چای، اثر ضد سرطانی دارد.

اما بررسی‌های جدید محققان دانشگاه " Saint Louis" بر روی چای اولونگ، نشان می‌دهد که این نوع چای نقش موثری در پیشگیری از سرطان پستان دارد.

آن‌ها تاثیر چای عصاره اولونگ را بر روی 6 سلول سرطان سینه شامل " ER-positive"، " PR-positive"، " HER2-positive" و سه سلول منفی سرطان سینه (triple-negative breast cancer) مورد بررسی قرار دادند.

سپس این سلول‌ها را تحت درمان عصاره چای سبز، چای اولونگ و چای سیاه قرار دادند. محققان آمریکایی میزان زیست پذیری سلول‌ها، آسیب‌های DNA و دیگر تغییرات ریخت شناسی سلول‌ها را نیز بررسی کردند.

یافته‌های جدید نشان داد که عصاره چای سبز و  چای اولونگ، رشد انواع سلول‌های سرطان سینه را متوقف می‌کند و در مقابل عصاره چای سیاه و تیره هیچگونه تاثیری بر سلول‌های این سرطان ندارد.

به گفته محققان چای اولونگ مانند چای سبز نقش پیشگیری کننده در سلول‌های سرطان سینه، تکثیر و تومورزدایی دارد و یک عامل بالقوی پیشگیری کننده در برابر این نوع سرطان است.

کد خبر 365482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.