داروهای آنفلوآنزا چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟

بررسی‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد داروهای ضد التهاب و ضد احتقان که برای درمان سرماخوردگی به کار می‌رود، تاثیر نامطلوبی بر سلامت قلب و عروق دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکنون که در فصل ابتلا به بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا قرار داریم، اغلب افراد در صورت بروز عطسه و سرفه به مصرف داروهای ضد التهاب و ضد احتقان روی میآورند. اما انجمن قلب آمریکا هشدار می‌دهد که این داروها اثرات ناخواسته‌ای بر سلامت قلب و عروق دارد. به گفته محققان اکثر داروهای رایج که برای درمان سرماخوردگی به کار می‌رود، میتواند سلامت قلب را تحت تاثیر قرار دهد.

موضوع مهم اینکه اغلب افراد، داروهایی را بدون تجویز پزشک برای از بین بردن درد، تب خفیف، گرفتگی بینی و سایر علائم آنفلونزا یا سرماخوردگی فصلی مصرف می‌کنند. این داروها شامل داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) نظیر ایبوپروفن و داروهای ضد احتقان مانند " pseudoephedrine" و " phenylephrine" است.

اگرچه تا زمانی که افراد مقدار تجویز شده این داروها را مصرف کنند، ایمن هستند،اما متخصصان انجمن قلب آمریکا (AHA) و سایر سازمان‌ها هشدار می‌دهند که این داروها می‌تواند سلامت قلب و عروق برخی افراد خاص را در معرض خطر قرار دهد.

به گفته ساندرا دیپالما، دستیار پزشکی موسسه قلب و عروق " PinnacleHealth" در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، افرادی که مبتلا به فشار خون غیر قابل کنترل و یا بیماری‌های قلبی هستند، باید از مصرف داروهای ضد احتقان خوراکی (oral decongestants) خودداری کنند.همچنین به سایر افراد توصیه می‌شود که این داروها را با راهنمایی مراقبان بهداشت مصرف کنند.

یافته‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و داروهای ضد احتقان، فشار خون افراد را افزایش میدهد. علاوه بر این داروهای ضد احتقان باعث تنگ شدن رگ‌های خونی بینی می‌شود و در نتیجه التهابات آن قسمت را کاهش می‌دهد.   

به گفته محققان چنانچه افراد مبتلا به فشار خون بالا و یا امراض قلبی باشند، تنگ شدن عروق خونی وضعیت بیمار را بدتر می‌کند. یافته‌های جدید حاکی از آن است که افراد مبتلا به فشار خون کنترل نشده، مبتلایان به نارسایی قلبی و افرادی که سکته قلبی و یا سکته مغزی را تجربه کرده‌اند، با مصرف این داروها بیشتر از سایرین در معرض خطر قرار می‌گیرند.

کد خبر 365476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.