گوشت سگ در قصابی مشهد/ حکم دختران خیابان انقلاب صادر شد

کشف گوشت سگ در قصابی مشهد، صدور حکم دختران خیابان انقلاب، مرگ نوعروس به دلیل استفاده از داروی فاسد و راه‌اندازی مدارس اتیسم در همه استان‌های کشور مهم‌ترین اخبار اجتماعی کشور طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح روز گذشته یک مغازه غیرمجاز قصابی که اقدام به عرضه گوشت مشکوک به سگ کرده بود، در مشهد شناسایی و در این زمینه یک نفر هم بازداشت شد.

کارشــناس اتحادیه گوشت دامی در تشریح ماجرا گفت: حدود یک هفتــه ای بود فعالیت واحد متخلف را که هیچ پروانه کسبی هم ندارد زیر نظر گرفته بودیم.

وی ادامه داد: فروشنده هم که سر در مغازه بنری با عنوان «ران سر دست هزار تومان!» نصب کرده بود برای تحویل گوشت ها، ۳۶تعاونی از قبل ثبت نام می کرد. باقــری ادامه داد: دو ســه روز هیچ گوشــتی در محل تخلیه نشــد تا اینکه صبح امروز (سه شــنبه) دوباره با عنوان خریدار به محل مراجعه کردیم که فروشــنده عنوان کرد ســاعت ۱۰ گوشت می رسد، پس از آن هماهنگی های لازم با آقای مقدسی کارشناس مســئول معاون بازرسی ســازمان صنعت، معدن و تجارت اســتان و دکتر کرباسی مسئول واحد نظارت شبکه دامپزشکی مشهد صورت گرفت و در محل منتظر تخلیه گوشت ماندیم.

کارشــناس اتحادیه گوشــت دامی تصریح کرد: لحظاتی بعد پســر فروشنده که ســوار بر یک وانت پیکان بود به محل آمد و گوشــت ها را که داخل چند کیسه قرار داشت از وانت تخلیه و به داخل مغازه منتقل کرد. به محض رؤیت ماجرا وارد عمل شدیم، اما پسر فروشنده با چاقویی که در دست داشت به سمت ما حمله ور شد، وقتی دید تعداد کارشناسان حاضر در محل زیاد است از محل متواری و در همان حال که از مغازه دور می شد با کنترلی که در دست داشت، کرکره برقی مغازه را فعال کرد تا در مغازه بسته و مانع کشف گوشت ها شود که با این اقدام پدرش در محل گرفتار شد.

کمی بعد هم پدر متهم مجبور شــد کرکره را بالا ببرد که پس از ورود کارشناســان به محل چهار لاشــه گوشت کشف شد. بررسی های کارشناسی ما روی لاشه ها مشخص کرد که آن ها متعلق به گوسفند نیست و برخی از آن ها مشکوک به لاشه سگ می باشد. به همین دلیل و برای اطمینان بیشتر لاشه گوشت ها به دامپزشکی منتقل شد. وی افزود: تا به امروز چندین مرحله این محل به عنوان فروشگاه متخلف عرضه کننده گوشت های فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، فروش گوشت های کله گاو و سنگدان مرغ با عنوان گوشــت چرخ کرده، مورد اعمال قانون قرار گرفته و صورتجلســه آن هم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

در همین خصوص نماینده دامپزشکی هم که در محل حضور داشت به خبرنگار ما گفت: نمونه ها را به دامپزشکی منتقل و کار کارشناســی روی آن صورت خواهد گرفت و پس از آن نتیجه دقیق اعلام خواهد شد. در ادامه پدر متهم که در محل حضور داشت، توسط مأموران کلانتری رسالت بازداشت و به مقر پلیس منتقل شد تا تحقیقات تکمیلی در این راستا صورت پذیرد.

مرگ نوعروس با تزریق داروی فاسد

در چند روز گذشته شایعه درگذشت یک نو عروس باردار در بیمارستان آریای رشت با قصور پزشکی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. شایعه ای که هنوز مسئولان بیمارستان آریا به آن واکنش نشان ندادند.

طبق تحقیقاتی که به عمل آمده فوت این زن جوان بعد از عمل، منجر به شکایت همسر این زن بابت قصور پزشکی نیز شده است.

علت اصلی مرگ او است. ظاهرا این زن سه قلو باردار بوده و قبل از آن هیچ گونه مشکل بیماری نیز نداشته است و اصرار پزشک(دکتر ز. س) برای جراحی علت اصلی عمل او بوده است.

به دنبال این ماجرا، هنوز مسئولان بیمارستان آریای رشت و علوم پزشکی گیلان واکنشی نشان نداده اند. آن هم در حالی که هر روز بر  بازار گمانه زنی ها افزوده می شود.

مرگ دو شهروند ورامینی با سقوط داخل دیگ بخار

این حادثه ساعت ۱۶:۰۴ عصر سه شنبه به اورژانس اطلاع داده شد، که بلافاصله سه آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی گفت: در این حادثه یک نفر مصدوم شد و متاسفانه دو نفر جان باختند.

حکم دختران خیابان انقلاب صادر شد

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع لیلا میرغفاری از دختران خیابان انقلاب اظهار کرد: موکلم پرونده‌ای در دادگاه انقلاب داشت که خرداد امسال موقع ورود به دادگاه با وجود اینکه مانتور و شلوار جین بر تن داشته، از او می‌خواهند چادر سر کند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: موکلم نمی‌پذیرد و می‌گوید حجابش خوب است و نهایتاً به او چادر می‌دهند و او نیز با ماموران درگیر و به یگان حفاظت دادگاه منتقل می‌شود.

آقاسی ادامه داد: نهایتاً به خاطر اظهارات موکلم، برای او پرونده‌ای به اتهام اتهام اهانت به رهبری، تمرد نسبت به ماموران در حین انجام وظیفه، ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی و تشویق مردم به بی‌حجابی و فحشا تشکیل می‌شود.

وکیل مدافع غفاری افزود: پرونده دو قسمت شد؛ یک قسمت در صلاحیت دادگاه انقلاب بود که دادگاه در ارتباط با اتهام اهانت به رهبری، موکلم را به دو سال حبس محکوم کرد که به مدت ۳ سال تعلیق شده است.

آقاسی اضافه کرد: بقیه اتهامات در صلاحیت دادگاه عمومی بود که چند روز پیش محاکمه انجام شد و خوشبختانه دادگاه در ارتباط با تمرد نسبت به ماموران و تشویق مردم به فساد و فحشا، موکلم را تبرئه و راجع به ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی به ۵۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

کاهش ۷۰ درصدی شماره‌گذاری خودروها

سرهنگ علی محمدی، رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از کاهش حدود ۷۰ درصدی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی نوشماره و ۳۰ درصدی خودروهای داخلی نوشماره در سال جاری خبر داد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲.۷ میلیون دستگاه خودرو نقل و انتقال شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش شماره‌گذاری خودروهای نوشماره گفت: در سال جاری در بخش شماره گذاری خودروهای نوشماره وارداتی حدود ۷۰ درصد کاهش داشته‌ایم به شکلی که شماره‌گذاری این خودروها از حدود ۶۱ هزار دستگاه در ۱۰ ماهه سال ۹۶ به حدود ۱۸ هزار دستگاه در سال جاری رسید.

وی به شماره‌گذاری خودروهای نوشماره داخلی اشاره و تصریح کرد: در این بخش نیز در سال جاری حدود ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو شماره‌گذاری شد که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدارس اتیسم در همه استان‌های کشور راه اندازی می شود

مجید قدمی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان اصفهان از تحصیل دو هزار و ۸۰۰نفر دانش آموز طیف اتیسم در کشور خبر داد و افزود:شمار دانش آموزان استثنایی کشور در ابتدای انقلاب با جمعیت ۴۰میلیون نفری هشت هزار نفر بود که این آمار به ۱۵۲هزار نفر رسیده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، نسبت دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در جهان را چهار پسر به ازای یک دختر اعلام و عنوان کرد: این دانش آموزان در هفت گروه از جمله بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ارتباط عاطفی و اختلال یادگیری جای می‌گیرند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای راه اندازی دست کم یک مدرسه اتیسم در همه استان‌ها اضافه کرد: برنامه ریزی در این زمینه از پیچیدگی‌های ویژه‌ای برخوردار بوده و نیازمند نیروی انسانی، فضای آموزشی و نیروی توانبخشی است.

کد خبر 365468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.