عامل اصلی تصادف در زمان بارش برف ناآگاهی رانندگان است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بر لزوم ارتقا مهارت رانندگی در برف و باران تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلات اصلی در زمان بارش برف و باران به‌ویژه در محورهای پرتردد، مهارت کافی نداشتن رانندگان برای رانندگی در این شرایط است که باعث ترافیک و تصادف می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، فرزاد دادخواه اظهار کرد: آسیب شناسی مشکلات  ترافیکی ناشی از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ما را در مدیریت بهتر هرگونه بحران یاری خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده ما در زمان بارش برف و باران  به ویژه در محورهای پرتردد، این است که رانندگان مهارت کافی برای رانندگی در این شرایط را ندارند که بعضا باعث بروز ترافیک و تصادف می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: رانندگان زمانی که در برف و کولاک گرفتار می شوند و امکان حرکت ندارند باید خودرو خود را متوقف کرده و با سامانه ۱۴۱ تماس حاصل کنند و مطمئن باشند که راهداران در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک آنان می آیند.

دادخواه تصریح کرد: نبستن زنجیرچرخ یا ناآشنا بودن با نحوه استفاده از زنجیر چرخ در زمان بارش برف و کولاک خطربزرگی را متوجه جان راننده و سرنشینان خودرو می کند .

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های مکرر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در رابطه با استفاده از زنجیرچرخ به هنگام بارش برف، گفت: متاسفانه تعداد بسیار کمی به این توصیه‌ها توجه کردند.

دادخواه خاطرنشان کرد: سفر به مراکز تفریحی همچون پیست اسکی بدون همراه داشتن زنجیرچرخ، لباس گرم کافی، مواد غذایی سبک و انرژی‌زا و فقط با به همراه داشتن یک تیوپ، از معضلاتی است که هرساله راهداران با آن مواجه‌اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: توقف در نقاط ناایمن کنار جاده‌ها برای عکاسی یا برف بازی، انجام رفتارهای پرخطر ترافیکی، بی حوصلگی و آرامش نداشتن به هنگام رانندگی باعث بروز مشکلاتی برای راننده و دیگر شهروندان خواهد شد.

پیشِ رو بودن بارش‌های برف در هفته آینده

وی همچنین با اشاره به پیشِ رو بودن بارش های برف در هفته آینده اظهار کرد: اکیپ‌های راهداری پس از انجام عملیات برف روبی سطح جاده ها، عملیات برفی روبی از شانه و حاشیه راه‌ها را نیز در دستور کار قرار می دهند تا ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان افزایش یابد.

دادخواه از مردم خواست پیش از انجام هرگونه سفر با سامانه  ۱۴۱ اطلاع حاصل کرده و سپس برای سفر خود تصمیم گیری کنند.

معاون راهداری استان اصفهان گفت: رعایت نکات ایمنی، سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی توصیه هایی برای تمام فصول است که با رعایت آن حوادث رانندگی کاهش یا از شدت آنها کاسته می شود.

کد خبر 365467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.