تلاش ۱۱ ایرانی برای عبور از دیوار چین

پس از مشخص شدن بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، بازی‌های مرحله یک چهارم را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، تکلیف تمام صعودکنندگان به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شده است. ویتنام، ژاپن، چین، ایران، کره جنوبی، قطر، امارات و استرالیا هشت تیمی هستند که برای صعود به جمع چهار تیم برتر قاره کهن باید با هم بجنگند؛ روز پنجشنبه -۴ بهمن ماه- ویتنام و ژاپن در بازی نخست و ایران و چین در بازی دوم به مصاف هم می‌روند؛ جمعه -۵ بهمن ماه- پرونده یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با دو بازی بسته می‌شود؛ در بازی نخست، کره جنوبی و قطر به مصاف هم می‌روند و در بازی آخر امارات میزبان استرالیا است.

تقابل جنگجویان با مدعی

در نخستین دیدار، تیم ملی فوتبال ویتنام به مصاف ژاپن می‌رود؛ این بازی از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه باید در ورزشگاه آل مکتوم برگزار شود؛ این ورزشگاه همان ورزشگاهی است که شاگردان کارلوس کی‌روش با یک امتیازی که از عراق گرفتند، از آنجا برگشتند؛ ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی در دقیقه ۲۰ بازی با پاس گاکو شیباساکی، مدافع پیش‌تاخته تاکهیرو تومیاسو توانست قفل دروازه محمد العویس را باز کند و با نتیجه یک بر صفر عربستان را شکست دهد و سعودی‌ها را به خانه بازگرداند؛ از طرف دیگر ویتنام در روزی که علیرضا فغانی، داور بازی بود، در ۱۲۰ دقیقه با وجودی که در دقیقه ۵۱ گل تساوی را به اردن زد نتوانست نسخه اردن را بپیچد تا اینکه در ضربات پنالتی ویتنام موفق شد شگفتی خود را تکمیل کند و با نتیجه چهار بر دو رقیب مدعی خود را از دور رقابت‌ها حذف کند.

این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در آخرین بازی که رودروی یکدیگر قرار گرفتند، ژاپن با یک گل ویتنام را در یک بازی دوستانه شکست داد.

یازده ایرانی برای خراب کردن دیوار چین

در دیدار دوم، تیم ملی فوتبال ایران باید مقابل تیم ملی فوتبال چین صف‌آرایی کند؛ این بازی در حالی ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه باید در ورزشگاه محمدبن زاید، همان ورزشگاهی که ایران با پنج گل مقابل یمن جام ملت‌ها را شروع کرد و در ادامه عمان را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد و چین هم در همین ورزشگاه با سه گل از سد فیلیپین عبور کرده است، برگزار شود؛ ایران در مرحله یک هشتم نهایی عراق را در روزی که بیرانوند درخشید و جهانبخش بهترین بازیکن زمین شد، شکست داد؛ از طرف دیگر چین به لطف پنالتی دقیقه ۷۱ داور اماراتی راهی این مرحله شده است.

این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در آخرین بازی که رودروی یکدیگر قرار گرفتند، ایران در روزی که کارلوس کی‌روش روی صندلی سرمربیگری ایران بود با گل دقیقه ۴۶ مهدی طارمی چین را شکست داد.

قرمزها در پی شکستن غرور قطر

در سومین دیدار، تیم ملی فوتبال کره جنوبی از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه زاید اسپورت به مصاف قطر می‌رود؛ در این ورزشگاه قطر تیم فوتبال عربستان مدعی را شکست داد ولی کره جنوبی تا کنون در این ورزشگاه بازی نداشته است؛ کره جنوبی با گل دقیقه ۱۰۷ کیم جین-سو توانست بحرین را در مرحله یک هشتم نهایی شکست دهد و راهی یک چهارم نهایی شود؛ از طرف دیگر قطر یک بر صفر عراق را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شده است.

در آخرین بازی که این دو تیم رودروی یکدیگر قرار گرفتند، قطر با سه گل کره جنوبی را شکست داد و در پایان توانست به همراه ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند.

امارات به‌دنبال شکست قهرمانان

در دیدار آخر، امارات میزبان تیم ملی فوتبال استرالیا است؛ این بازی از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه هزاع بن زاید برگزار می‌شود؛ استرالیا قبلاً در این ورزشگاه مقابل اردن با نتیجه یک بر صفر شکست خورده و از طرف دیگر امارات نیز در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نتیجه‌ای بهتر از تساوی در این ورزشگاه به‌دست نیاورده است.

امارات در بازی قبلی به لطف گل دقیقه ۱۰۳ احمد خلیل از روی نقطه پنالتی در ورزشگاه زاید اسپورت توانست قرقیزستان را حذف کند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند؛ استرالیا در بازی با ازبکستان طی ۱۲۰ دقیقه نتوانست ازبک‌ها را شکست دهد و در نهایت با ضربات پنالتی توانست با نتیجه چهار بر دو ازبکستان را شکست دهد تا راهی یک چهارم نهایی شود.

در پنج بازی آخری که استرالیا مقابل امارت قرار گرفته است، هیچ‌وقت بازنده نبوده؛ باید منتظر ماند تا ببینیم اماراتی‌ها امسال می‌توانند شگفتی ایجاد کنند و برای نخستین‌بار بعد از نزدیک به ده سال استرالیا را ببرد یا خیر.

کد خبر 365458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.