همایش ملی "فروغ صبح دانایی" در شهرضا برگزار می‌شود

شهرضا – رییس کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: سومین همایش فروغ صبح دانایی، در هفته فرهنگی شهرستان و به صورت ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فاطمه پورخاقان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون ۴۵۰ کتاب از ۲۹۰ نویسنده شهرضایی در زمینه‌های گوناگون هنری، علمی، روانشناسی و فرهنگی در "گنجینه آثار مفاخر شهرستان شهرضا" که بخشی از کتابخانه علامه طباطبایی است، گردآوری و نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: از کتاب‌هایی که در این گنجینه قرار دارد، ۷۹ کتاب از ۴۶ نویسنده بانو و ۳۵۷ کتاب از ۲۴۴ نویسنده مرد است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرضا با بیان اینکه در گنجینه نویسندگان شهرضا، نوشته‌های نویسندگان این شهرستان در ۸۰ سال گذشته گردآوری شده است، خاطرنشان کرد: ۹۰ رشته کتاب از ۷۰ نویسنده این شهرستان در دو سال گذشته در برنامه "فروغ صبح دانایی" رونمایی شده است.

پورخاقان با بیان اینکه سومین همایش فروغ صبح دانایی در هفته فرهنگی شهرستان و به صورت ملی برگزار می‌شود، یادآور شد: تاکنون ۶۰ اثر جدید از ۳۵ نویسنده شهرستان برای رونمایی در این همایش شناسانده شده است، در حالی که آثار برخی دیگر از نویسندگان نیز هنوز چاپ نشده است.

 وی تأکید کرد: شمار آثار منتشر شده از نویسندگان شهرضایی بسیار بیشتر از آن است که تاکنون در این گنجینه گردآوری شده و لازم است تا نویسندگانی که هنوز نوشته‌های خود را معرفی نکرده یا شهروندانی که از وجود چنین آثار آگاهی دارند، دانسته‌های خود را به مسئولان کتابخانه علامه طباطبایی نیز بگویند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرضا تصریح کرد: دو جلد کتاب از آنچه از نوشته‌های نویسندگان این شهرستان در برنامه "فروغ صبح دانایی" در دو سال گذشته رونمایی شده، گردآوری کرده‌ایم و همچنین برای آشنایی دیگر شهروندان با این نویسندگان، کتاب‌های آنان در دو نمایشگاه بزرگ "چلچراغ یک و دو" به نمایش گذاشته شد.

پورخاقان یادآور شد: تاکنون بزرگانی مانند "دکتر علی رحیمی"، "دکتر خلیل رفاهی"، "حسن عرفان" و "آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور" همه نوشته‌های خود را به این گنجینه پیشکش کرده‌اند.

کد خبر 365416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.