دیوان عدالت به پرداخت معوقات دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان رای داد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از صدور رأی دیوان عدالت اداری برای پرداخت معوقات دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی نیکدل در جلسه مشترک مدیران عامل و هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه و مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان بابیان اینکه مهم‌ترین ذینفعان صندوق همکاران ما در صندوق و شرکت‌های تابعه هستند گفت: هرچقدر بیشتر آن‌ها را وارد سازوکارهای تصمیم‌گیری کنیم در ارتقای عملکرد و شفاف‌سازی امور مؤثر است.

وی افزود: برخی سرمایه‌گذاری‌ها در دوران گذشته که بدون توجه به کار کارشناسی صورت گرفته با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. نتیجه خرید با لحاظ کار کارشناسی، سودآوری بیشتر و کسب منافع بیشتر برای اعضای صندوق است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه مدیران صندوق باید با فلسفه تصمیمات اتخاذشده در صندوق آشنا باشند گفت: بر اساس تبصره ۶۳قانون برنامه دوم توسعه، دولت مکلف بوده معادل مبلغی که از حقوق اعضاء کسر می‌شود، واریزی به صندوق داشته باشد. تا پایان برنامه چهارم توسعه دولت سهم خود را واریز کرده، ولی علیرغم آنکه تا ۵درصد اجازه کسر از حقوق وجود داشته به‌اندازه ۱.۲درصد کسر شده است.

نیکدل ادامه داد: دولت تا پایان برنامه چهارم توسعه، معادل سهم کسورات ۱.۲درصدی را پرداخت کرده ولی در برنامه پنجم توسعه، حذف‌شده است و سازمان برنامه خود را مکلف ندانسته و آن را در بودجه قرار نداده است.

وی افزود: یک موضوع دیگر هم وجود دارد و آن این است که از سال ۷۶برای سایر کارکنان دولت تصمیم گرفتند تا ۲.۵درصد از حقوق کسر کنند و معادل آن را هم دولت بدهد و در حساب پس‌اندازشان ذخیره شود، اما معلمان را چون عضو صندوق ذخیره بوده‌اند از این قانون مستثنا کرده‌اند. جالب آنکه برای معلمانی که عضو صندوق نیستند هم یک ریال هم نریخته‌اند. از مدیران استان‌ها می‌خواهیم حداقل اطلاع‌رسانی کنند که همه فرهنگیان عضو صندوق شوند که به ضررشان تمام نشود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بابیان اینکه فانی، وزیر اسبق آموزش‌وپرورش، اعضای هیئت‌مدیره را مکلف به شکایت برای احقاق حق صندوق بابت عدم واریز سهم دولت در برنامه پنجم توسعه می‌کند و به دیوان عدالت اداری نامه می‌دهند که رد می‌شود، گفت: علت این بود که می‌گفتند شکایت دولت علیه دولت قبول نیست. شکایت مجدد در تجدیدنظر هم رد می‌شود.

نیکدل ادامه داد: در سال ۹۵مجدد پیگیری کردیم که دوباره به استناد دولتی بودن رد شد. مجدداً واحد امور حقوقی ما، در خرداد ۹۶، درخواست اعمال ماده ۷۹کردند که درنهایت رأی دولتی بودن منتفی و به شعبه هم‌عرض ارجاع و فشارها منتهی شد به اینکه ۱۵دی ۹۷از دیوان رأی گرفتیم و سازمان برنامه به پرداخت وجوه دوران برنامه پنجم محکوم شد.

وی بابیان اینکه ۳۰۵میلیارد تومان بابت معوقات سال‌های ۹۰تا ۹۲گرفته بودیم که به‌تدریج داده می‌شود و بخشی هم پرداخت‌شده است گفت: از این ۳۰۵میلیارد تومان، حدود ۱۸۰میلیارد تومان مربوط به برنامه پنجم توسعه بوده و به‌این‌ترتیب از ۸۰۰میلیارد تومان معوقات دولت، ۶۳۴میلیارد تومان باقی‌مانده که باید برویم و به استناد این رأی از دولت مطالبه کنیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: معوقات بازنشستگان تا سال ۹۵بعد از دریافت اعتبارات داده می‌شود و برای کارکنان هم در حسابشان می‌نشیند. صدور رأی دیوان، جزو خبرهای شیرین این ایام بود و امیدواریم حال معلمان را بهتر کند.

نیکدل ادامه داد: ۱۰۰هزار معلم تا ۵درصد سهم خود را افزایش داده‌اند و دریافته‌اند که اگر سهم خود را تا این میزان افزایش دهند می‌توانند معادل آن را از دولت بگیرند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از شرکت کیمیا پارس خاورمیانه و پتروشیمی سبلان تا آخر سال آینده گفت: حداقل ۳۰۰۰میلیارد به سود صندوق اضافه خواهد کرد. سود امسال ما نیز بیش از دو برابر سال قبل شده است.

کد خبر 365366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.