افزایش ۴۰ درصدی بودجه ۹۸ شهرداری همدان

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری همدان با ۴۰ درصد افزایش به مبلغ ۷۹۳ میلیارد تومان به شورای شهر ارایه شد.

حمید بادامی نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص لایحه بودجه ۹۸ شهرداری همدان اظهار کرد: شهردار همدان لایحه بودجه به مبلغ ۷۹۳ میلیارد تومان را در هفتاد و سومین جلسه علنی به شورا تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه بودجه ۹۸ شهرداری همدان نسبت به سال جاری با ۴۰ درصد افزایش تدوین شده است، افزود: ۴۰ درصد از بودجه ۹۸ شهرداری همدان برای بخش جاری و ۶۰ درصد آن در بخش عمرانی هزینه خواهد شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ شهرداری سهم هر شهروند از بودجه حدود ۱.۵ میلیون تومان برآورد شده است ادامه داد: این میزان بودجه مازاد بر استاندارد است و از این رو می‌توان گفت بودجه سال ۹۸ شهرداری به خوبی تدوین شده است.

تحقق ۸۰ درصدی بودجه ۹۷ شهرداری همدان

وی در خصوص تحقق بودجه سال جاری شهرداری همدان نیز گفت: تفریغ بودجه هنوز به شورا ارایه نشده است اما در آخرین گزارش شهرداری ۸۰ درصد بودجه محقق شده و امیدواریم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه ۱۶ اولویت برای هزینه بودجه شهرداری همدان در دستور کار قرار دارد گفت: اتمام ۱۵ پروژه نیمه تمام اولویت تخصیص اعتبار بودجه ۹۸ شهرداری است.

وی تکمیل پل‌های ناتمام و پارکینگ‌های در حال ساخت را از مهم‌ترین پروژه‌های در دستور کار شهرداری همدان دانست و افزود: انسان محوری، توسعه فناوری و شهر هوشمند نیز از دیگر اولویت‌های در دستور کار بودجه سال آینده است.

راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در همدان

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه همدان به عنوان شهر "دوستدار کسب و کار" نامگذاری شده است، افزود: برای این امر نیز در سال جاری فرهنگسرای کسب  و کار را راه‌اندازی کرده و در سال آینده راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای کسب  و کار در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر نیز صندوق پژوهش و فناوری (VC Frim) را راه‌اندازی کرده و سه میلیارد اعتبار اولیه برای این صندوق تخصیص داده‌ایم.

کد خبر 365360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.