بزرگداشت دهه فجر باید با امید و نشاط همراه باشد

استاندار اصفهان گفت: ایجاد نشاط، امید، هماهنگی و همزبانی همراه با صداقت باید در ارائه برنامه های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرلوحه کار قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد که این یعنی انقلاب به فهم، پختگی، اقتدار و شکوه دست پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در بیان دستاوردها انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سیاست صداقت بکار گرفته شود، تصریح کرد: نشاط، امید، هماهنگی و همدلی همراه با صداقت باید سرلوحه ارائه برنامه های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به برنامه های دستگاه های اجرایی برای برگزاری شکوهمند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حجم بالایی از فعالیت ها بیان شده است که این امر می تواند پراکندگی زیادی را ایجاد کند و منجر به عدم نمایش مطلوب شکوه و اقتدار مراسم گردد که باید بررسی مجددی در برنامه ها صورت گیرد بگونه ای که به کاهش کمی و کیفی برنامه ها منجر نشود.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در جنگ اقتصادی با استکبار و دشمنان قرار دارد، گفت: مردم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که در این راستا باید صادقانه با مردم صحبت کنیم و آن ها را در برابر جنگ اقتصادی آگاه کنیم زیرا دشمن و استکبار با تمام توان به دنبال ضربه زدن به نظام است.

رضایی با بیان اینکه نظام کارایی لازم را در مواجه با دشمنان و استکبار دارد، تصریح کرد: اگر تمهیدات دولتمردان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مواجه با استکبار جهانی بیان شود، توانایی‌های نظام بر همگان روشن خواهد شد و باید تلاش مسئولان و توانایی ها و پتانسیل ها نظام برای مردم بیان شود تا مردم از کارایی، توانمندی و عزت نظام آگاهی بیشتری پیدا کنند.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه مسئولان نباید در ماه‌های پایانی سال ایجاد مشکل کنند، افزود: هر تفکر سیاسی، صنفی و جناحی وجود دارد نباید باعث شود که یکدیگر را خنثی و برای هم مشکل ایجاد کنیم.

وحدت، همدلی و همزبانی، مبنا و محور سخنرانی های دهه ی فجر باشد

رضایی تاکید کرد: سخنرانان مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید صرفاً از وحدت صحبت کنند و یکدیگر را به چالش نکشند و چارچوب و مبنای سخنرانی ها باید همدلی، وحدت و همزبانی باشد.

وی با اشاره به وحدت ایجاد شده بین همه ی مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر همه  مسئولان استان در مجامع مختلف یک حرف، مطالبه و درخواست دارند و نباید این وحدت موجود خدشه پیدا کند و باید نشاط و امید و هماهنگی و همدلی و وفاق بین همه ی مسئولان حفظ شود.

وی با اشاره به افتتاح چند پروژه بزرگ ذوب آهن در دهه ی فجر، اظهار کرد: پروژه های بزرگ همه ی دستگاه ها باید به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام گردد تا در صورت حضور یکی از مسئولان دولتی بتوانیم مراسم بهره برداری از این پروژه ها را به نحو مطلوب داشته باشیم.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و باید در مراسم بزرگداشت انقلاب نیز NGO ها، تشکل های مردمی، اصناف و احزاب حضور فعال داشته باشند و از ظرفیت و پتانسیل های آنان حداکثر استفاده را داشته باشیم و برگزاری مراسم به آنان واگذار گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید خلاقیت و نوآوری در ارائه دستاوردهای انقلاب مدنظر قرار گیرد، افزود: دستگاه ها باید در فضای مجازی فعالیت گسترده داشته باشند و با تشکیل کارگروهی تامین محتوای لازم برای شبکه های مجازی صورت گیرد.

رضایی با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ملی در ارائه دستاوردهای علمی بزرگ، اظهار کرد: باید از روشهای متنوع، جذاب و خلاقانه استفاده شود و یکی از این روش ها استفاده از قیاس بین دستاوردهای کشور و کشورهای منطقه و ... است.

استاندار اصفهان همچنین خواستار تجلیل و بزرگداشت پیشگامان انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی شد، افزود: باید مراسم بزرگداشتی از یادگاران انقلاب و همه کسانی که در زندان های ستم شاهی همراه و همگام امام بودند تجلیل شود.

باید هنرمندانه مردم را با دستاوردهای نظام آشنا کنیم

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه شعار امسال دهه فجر را افتخار به گذشته- امید به آینده اعلام کرد و افزود: در این ایام دستاوردهای ۴۰ سال گذشته به عنوان سند ماندگار برای آیندگان رونمایی خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال مایوس و ناامید کردن مردم، اعلام ناکارامدی نظام و بزرگ کردن و تطهیر چهره های منحوس پهلوی است، افزود: لازم است که هنرمندانه با تبیین گذشته و قیاس منطقی، مردم و بویژه نسل جوان و نوجوان را با دستاوردهای نظام آشنا کنیم.

کد خبر 365359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.