شهر دوستدار کودک، معابر ایمن می‌خواهد

یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: در شهر دوستدار کودک معابر باید مناسب سازی شده باشد، البته خوشبختانه ساماندهی معابر برای کم توانان و کودکان در اصفهان در حال انجام است.

مهدی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از آنجایی که کودکان انرژی زیادی دارند و اغلب اوقات سربه هوا هستند، اگر معابر از لحاظ ایمنی مناسب نباشد این موضوع می‌تواند خطرآفرین باشد، بنابراین معابر شهر باید برای تردد روان و آسان کودکان ایمن و امن باشد.

وی افزود: سطح معابر باید بدون مانع بوده و به طوری باشد که کودک شرایط زمین خوردن در معبر را نداشته باشد ، بدین ترتیب می توان گفت معبر ایمن است.

این کارشناس برنامه‌ریزی شهری دسترسی مناسب و آسان به فضاهای شهری مانند پارک را اقدامی در جهت رسیدن به شهر دوستدار کودک دانست و تصریح کرد: فضاهای شهری که مختص کودکان است، باید دسترسی آسانی داشته باشد به طوری که خانواده‌ها در زمان همراهی کودکان خود دچار سردرگمی نشوند؛ در واقع باید ایستگاه‌های سیستم حمل و نقل عمومی در نزدیکی این فضاهای شهری بوده و پارکینگ‌های مناسبی در محدوده پارک‌ها ایجاد شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای افزایش ایمنی کودکان و نوجوانان گذرهای عرضی عابر پیاده باید دارای خط‌کشی بوده و در محدوده مکانی مدارس تابلوهایی به رانندگان، تردد دانش آموزان را هشدار دهد.

وی با اشاره به نصب گیره‌های دوچرخه در مدارس خاطرنشان کرد: این طرح مدتی است در مدارس اجرا شده و به منظور ایمن سازی استفاده از دوچرخه باید مسیر تردد دوچرخه برای دانش آموزان ایجاد شود تا آنان با خیالی آسوده دوچرخه سواری کنند در این راستا با تغییر رنگ در کف خیابان مسیر تردد دوچرخه‌ها را می‌توان ایمن کرد.

این کارشناس برنامه‌ریزی شهری اضافه کرد: اوایل مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی تابلوهایی در سطح شهر پیام کودکان را به گوش بزرگسالان می‌رسانند، این در حالی است که این موضوعات متعلق به کل سال است و باید به شکل مرتب این گونه اقدامات اجتماعی تکرار شود.

کد خبر 365342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.