ایجاد درآمد برای شهرداری‌ها با نوآوری و خلاقیت

استاندار اصفهان با بیان اینکه با نوآوری خلاقانه می‌توان برای شهرداری درآمد ایجاد کرد، گفت: شهرداری‌ها باید فلوچارتی برای روان سازی امور مردم داشته باشند تا اقدامات بر مبنای سفارشات نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی ظهر امروز -دوشنبه ۲ بهمن- در آیین گردهمایی شهرداران استان اصفهان ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: امسال دهه فجر با ایام فاطمیه مصادف شده است، بنابراین ویژگی های خاص خود را دارد که باید با هوشمندی، تدابیر لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: چهل سالگی یعنی عاقل و بالغ شدن و خدا را سپاس که در چهل سالگی انقلاب به این توانایی‌ها دست یافته‌ایم؛ سیاست دولت سیاست "صداقت" است و از همه مسئولان و مدیران شهری می‌خواهیم سیاست صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ سیاست صداقت به معنای در میان مردم بودن، با مردم صحبت کردن و صادق بودن است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز مستکبران جهانی با تمام توان به مقابله با نظام برخواسته‌اند و نباید در این برهه مردم را ناامید کرد، از شهرداران استان درخواست کرد: در روان سازی امور مرتبط با مردم نهایت دقت را داشته باشند.

رضایی گفت: شهرداری‌ها باید فلوچارتی برای روان سازی امور مردم داشته باشند تا اقدامات بر مبنای سفارشات نباشد. در واقع فرآیندی که برای شهر تعریف می شود، باید برای مردم شفاف باشد به ویژه عوارضی که از مردم گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز از نوع مدیریت است. ما بد مدیریت کردیم که وضعیت مردم این چنین است. معیشت امروز مردم با مشکل مواجه شده است. بسیاری از خانواده‌ها فرزند بیکار دارند. حقوق و دستمزدها جوابگوی هزینه‌ها نیست؛ بنابراین اگر خلاقیت در اجرای امور وجود نداشته باشد هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، مردم باید احساس کنند که ما خدمتگزاران آنها هستیم.

استاندار اصفهان از تشریفات جلسات و مراسم‌های استان انتقاد کرد و گفت: چرا برای هر مراسمی به مدیران استانی خیرمقدم گفته می‌شود. اصفهان خانه ماست، از شما می خواهم این تشریفات انجام نشود، ساده زیستی و با مردم مهربان بودن را باید سرلوحه کار خود قرار دهید.

رضایی اظهار کرد: مدیران خدمتگزاری به مردم را قبول کرده‌اند. در این دهه فجر باید در خصوص برخورد با ولی نعمتان " مردم " یک بازنگری در خودمان انجام دهیم. تذکر می‌دهم با مردم باشید و به مردم احترام بگذارید. دلیلی ندارد که در یک شهر با یک گروه رفت و آمد داشته باشیم. شهرداری متعلق به همه مردم است، خانواده شهدا، جانبازان و مستضعفان و همه مردم جامعه را باید در نظر گرفت و به دیدار آنها رفت.

استاندار اصفهان گفت: در دو ماه آخر سال برای مردم مشکل جدید نسازید. با نوآوری خلاقانه می‌توان برای شهرداری درآمد ایجاد کرد. دولت، دولت خوبی است، اما حجم کار زیاد است و از طرفی دنیا روبروی ما ایستاده و در یک جنگ اقتصادی قرار داریم.

رضایی ضمن تقدیر از شهردار اصفهان گفت: شهردار اصفهان فردی پیگیر، تلاشگر و صادق است. از زحمات مجموعه شهرداری و همچنین مدیران سابق آن تشکر می‌کنم.

کد خبر 365339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.