پای هنر به خیابان‌های شهر باز می‌شود

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تلاش شهرداری در جهت ایجاد زیرساخت‌ها برای برگزاری کارگاه‌های هنری در سطح شهر و در فضاهایی نظیر پیاده‌راه چهارباغ و ایستگاه‌های مترو خبر داد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نقش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در برگزاری رویدادهای قصه آدم و هوا، اظهار کرد: در طی برگزاری این ۱۰۰ رویداد دستگاه‌های زیادی همکاری داشتند و به نوعی یک مشارکت همگانی بود. در این میان نقش معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بسیار پررنگ بود.

وی افزود: از رخدادهایی که با همکاری این سازمان داشتیم، جشنواره‌هایی نظیر تراطنز، ترافیکاتور، ترافوتو و ترافیلم بود که به زودی اختتامیه‌های آن‌ها نیز برگزار می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، ادامه داد: همچنین کارگاه یک روزه خلق طرح برای هوای پاک را برگزار کردیم که آن هم اتفاق مبارکی بود. اما چرا از این دست اتفاقات در شهر می‌افتد؟ به این دلیل که باید مشکلات زیست محیطی شهر برای شهروندان تبیین و همچنین راه حل  ارائه شود.

صلواتی اضافه کرد: قرار نیست فقط اعلام نگرانی کنیم بلکه باید این مشکلات را مشخص و حل کنیم. در همین راستا زبان هنر بهترین زبان برای انتقال مفاهیم است و باید از آن استفاده شده و به وسیله هنر معضلات به شهروندان گوشزد شود تا شهروندان نیز در حل آن‌ها مشارکت فعالانه داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه یک‌روزه هوای پاک گفت: زبانی که در اینجا استفاده شد، صرفا جهت طرح مشکل به کار نرفت بلکه با خلاقیت هنرمندان در کنار طرح مسئله، راه‌حل نیز ارائه شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: زمانی که این طرح‌ها در عرصه شهری عرضه شود به درون خانواده‌ها نیز رسوخ می‌کند؛ خصوصا اگر در فضاهای تبلیغاتی شهر نظیر بیلبوردها از این طرح‌ها استفاده شود شهروندان بیشتر متوجه معضلات می‌شوند و مثلا برای حفظ پاکیزگی هوای شهر مسئولیت خود را درک می‌کنند.

صلواتی با بیان این که به همین دلیل باید کارگاه‌های هنری در فضاهای شهری برگزار شوند ادامه داد: اگر در خیابان چهارباغ در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و فضاهای دیگر شهر چنین برنامه‌هایی برگزار شود مردم نیز با آن بیشتر ارتباط می‌گیرند و هدف این آثار هنری در ذهن آن‌ها تثبیت می‌شود.

وی اضافه کرد: به نظر من زبانی بهتر از زبان هنر برای اثرگذاری و انتقال مفاهیم وجود ندارد و به همین دلیل شرایط و زیرساخت‌ها را به زودی برای این امر فراهم خواهیم کرد تا مردم ارتباط بیشتری با آن داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پایان گفت: جمله "هوای اصفهان را داریم" اگرچه به عنوان یک شعار رایج شده است اما باید در عمل نیز تحقق یابد و شهروندان اصفهانی بیشتر بدان توجه کنند. همراه با شهروندان شهرداری اصفهان نیز برای ایجاد زیرساخت‌ها و حل مشکلات تلاش می‌کند و امیدواریم در کنار هم در یک مشارکت جمعی بتوانیم موثرتر واقع شویم و در زمان کمتری به اهداف بلند دست یابیم.

کد خبر 365316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.