ایران دومین تولیدکننده و پرورش‌دهنده شترمرغ در جهان است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران دومین تولیدکننده و پرورش‌دهنده شترمرغ پس از آفریقای جنوبی در جهان است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی صنعت پرورش شترمرغ را یکی از دستاوردهای کشور پس از انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: حدود شش تا هفت هزار قطعه شترمرغ در کشور داریم که ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار قطعه شترمرغ پرواری در سال تولید می کنند.

وی افزود: سالانه از این منشا سه هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود،  گوشت شترمرغ در رده لذیذترین و با کیفیت ترین گوشت قرمز قرار می‌گیرد.

رضایی در عین حال پرورش شترمرغ را از زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری در کشور عنوان کرد و افزود: برای افق ۱۴۰۴ تولید ۲۰۰ هزار قطعه شترمرغ پرواری هدف‌گذاری شده است. برای توسعه پرورش شترمرغ، تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد کم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، صادرات چرم شتر مرغ را یکی از مزیت‌های این صنعت اعلام کرد و گفت: سالانه حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار تخته چرم شترمرغ صادر می شود که عمده آن به کشور آلمان است. صادرات پر و پوست تخم شترمرغ از دیگر مزیت‌های صادراتی در حوزه این صنعت است.

رضایی افزود: برای توسعه پرورش شترمرغ در کشور، ایجاد زنجیره کامل تولید نظیر کشتارگاه، پرواربندی و صنایع پس از تولید ضروری است. با توجه به کمبود گوشت قرمز در کشور، این صنعت زمینه توسعه را دارد و برای مصرف گوشت این پرنده باید فرهنگسازی بیشتری انجام شود.

کد خبر 365314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.