ایرانشاهی: خودباوری و اعتماد به نفس دستاورد مهم انقلاب است

یک فعال سیاسی اصولگرا و کارشناس علوم سیاسی گفت: ایجاد و تقویت محور مقاومت اسلامی در منطقه حاصل زحمات ۴۰ ساله انقلابیون ایران است و تاثیرات آن در منطقه غیر قابل انکار و واضح است.

محسن ایرانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دستاوردهای مهم محور مقاومت اسلامی در منطقه اظهار کرد: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، هشت روزه و ۵۱ روزه از مهم ترین دستاورد های ایجاد و تقویت محور مقاومت اسلامی در منطقه است که به همت انقلابیون ایران شکل گرفته است.

وی افزود: خاموشی فتنه صهیونیستی – تکفیری در منطقه و نجات مردمان منطقه از آتش وحشیگری گروهک‌های تروریستی از دیگر دستاورد های محور مقاومت اسلامی منطقه است و همین موجب شده تا این محور برای مردم کل جهان سودمند و مفید باشد و تقویت آن از قدرت سیاسی ایران نشات می گیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا قدرت سیاسی ایران در ایجاد و تقویت محور مقاومت اسلامی منطقه را موجب شکست رژیم صهیونیستی در برابر یک گروه شیعی جنوب لبنان دانست و تاکید کرد: در صورتی که اعراب حاشیه خلیج فارس هم از قدرت سیاسی ایران تبعیت می کردند و الگو می گرفتند در سال ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ از رژیم صهیونیستی شکست نمی خورند.

ایرانشاهی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای سیاسی مهم انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی اش تقویت و ترویج روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در میان مسلمانان است و جنبش‌های مختلفی که با هدف آزادی مطلق در کشورهای عربی راه افتادند در حقیقت تاثیر پذیرفته از ایران بودند.

وی ادامه داد: رژیم مخلوع قبلی هیچ نقشی برای دین در تحول‌آفرینی اجتماعی و اداره‌ حیات سیاسی –اجتماعی قائل نبود واساساً دین یک شاخص گمشده‌ در نظریه‌های علوم اجتماعی رژیم سابق محسوب می شد؛ اما از وقتی که انقلاب اسلامی توانست با تکیه بر آموزه‌های دینی تحول‌آفرینی کند و در استقرار الگوی دینی حکومت موفق شود دین‌باوران و بویژه مسلمانان به اعتماد به نفس و خودباوری روزافزونی رسیدند.

این کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مهمترین عنصر الهام بخش برای جنبش های اسلامی به خصوص جنبش‌های مربوط به بهار عربی بود تصریح کرد: تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش های آزادیخواه مسلمانان به خصوص جنبش‌های بهار عربی غیر قابل انکار و واضح است و نیازی به توضیح ندارد.

ایرانشاهی گفت: "موشه دایان"، وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی اهمیت تاثیر انقلاب اسلامی در شکل گیری جنبش‌های آزادیخواهانه مسلمانان را به خوبی درک کرده بود. وی انقلاب اسلامی را به زلزله‌ای سیاسی در منطقه تشبیه کرد و اهمیت آن را بسیار بیشتر از مسائل سیاسی همزمان با انقلاب می دانست.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از شخصیت های برجسته ای که اهمیت سیاسی انقلاب اسلامی را درک کرده بود دکتر "فتحی شقاقی" رهبر سازمان جهاد اسلامی فلسطین است که پیروی از اصول امام خمینی(ره) در مبارزه با قدرت های استکباری همچون رژیم صهیونیستی را از مهم ترین اولویت های خود می دانست.

کد خبر 365306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.