ورود ۴۵۰۰ تن پسماند به کارخانه بازیافت نجف‌آباد

نجف‌آباد- شهردار نجف‌آباد گفت: از مجموع ۴۵۰ تن پسماندی که ماهیانه به کارخانه بازیافت این شهر وارد می‌شود، بیش از ۲۴۰۰ تن با روش بهداشتی و ایمن دفن شده و حداقل ۱۸۰۰ تن مواد آلی نیز به کود تولید می‌شود.

مسعود منتظری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: این میزان پسماند از سطح مناطق پنج گانه شهر نجف‌آباد به همراه شهرهای کوشک، کهریزسنگ، گلدشت، تیران و رضوانشهر به مقصد کارخانه بازیافت جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به نوع این مواد گفت: از مجموع مواد بازیافتی جداسازی شده، ۴۳درصد از جنس لاک بوده و ۲۱ درصد نیز پت هستند، کارتن با ۱۷ و انواع پلاستیک با هشت درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و فلزات نیز با پنج درصد بالاتر از سهم یک درصدی گونی‌ها و دورریز میوه‌ها در این رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

شهردار نجف‌آباد از تقویت فرهنگ شهروندی در زمینه‌های مختلف به عنوان یکی از رویکردهای مهم در شهرداری عنوان کرد و افزود: در دو ماه گذشته بیش از ۴۶۰۰ دانش‌آموز در قالب ۳۱ مدرسه و ۲۰۰ کلاس درسی از آموزش‌های ارایه شده با موضوع تفکیک پسماند از مبدا آشنا شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم رعایت ساعت و تاریخ بیرون گذاشتن پسماندهای خانگی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری نکردن شهروندان در این خصوص ماهیانه خسارت‌های سنگینی به دلیل اعزام چندین‌ باره اکیپ‌های جمع‌آوری زباله به بدنه شهرداری تحمیل خواهد شد.

کد خبر 365298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.