انتظار از نمایندگان مجلس پیش‌بینی بودجه تکمیل مترو و نوسازی اتوبوس است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در جلسات بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی، برای تکمیل قطار شهری، سیستم حمل و نقل عمومی ردیف مناسب را پیش بینی کنند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از نادیده‌های اصفهان در لایحه بودجه ۹۸ دولت، بحث حمل و نقل درون شهری، تکمیل و نوسازی ناوگان قطار شهری و احداث کمربندی غرب و شرق اصفهان است که در کاهش آلودگی هوا و ترافیک بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه وجود نگاه برخورداری به اصفهان در بین کلان‌شهرها، همه ساله باعث تصویب کمترین میزان بودجه برای قطار شهری شده و همان بودجه‌های ناچیز در هنگام تخصیص باز هم کاهش پیدا می‌کند؛ به عنوان مثال در سال‌جاری دولت حدود ۳۸ میلیارد تومان برای کمک به قطار شهری اصفهان پیش‌بینی کرده بود در حالی که خط یک قطار شهری به تنهایی ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نهایی نیاز دارد و از این ۳۸ میلیارد تومان مصوب دولت تاکنون ۲۱ میلیارد تومان یعنی تنها ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در بخش کمک دولت برای خرید اتوبوس نیز طی چند سال اخیر اقدامی نشده است، البته قول‌هایی در بخش اوراق مشارکت داده شده که امیدواریم پس از هشت سال عملیاتی شود.

وی با اشاره به احداث کمربندی‌های شرقی و غربی اصفهان گفت: بخشی از حلقه حفاظتی در محدوده شهر و بخشی در شهرهای اطراف قرار می‌گیرد، اما احداث این پروژه مورد نیاز است، زیرا در حال حاضر رینگ سوم داخل هسته شهر قرار گرفته و عبور خودروهای سنگین در آن انجام می‌شود بنابراین برای احداث آن ناگزیر هستیم.

صلواتی اظها رکرد: علی‌رغم اینکه در مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم کمربندی‌های شمال و جنوب اصفهان قید شده بود، اما اعتباری برای آنها تخصیص داده نشد که امیدوارم نمایندگان اصفهان در کمیسیون تلفیق برای بخش قطار شهری و تکمیل کمربندیهای اصفهان اعتبار جذب کنند زیرا اگر کوچک‌ترین تعللی انجام شود، بودجه با همین شرایط تصویب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش قطار شهری اعتبار اصفهان از شهرهایی همچون شیراز و تبریز کمتر بوده از سوی دیگر میزان اعتبارات شهرهای دیگر در این حوزه به صورت صد در صد تخصیص می‌یابد در حالی که برای اصفهان نیمی از مبلغ تصویب شده تخصیص یافته است، دلیل نگاه برخوردار بودن به اصفهان، روحیه اصفهانی‌ها است چرا که علی‌رغم تمام کمبودها بهترین خدمات را ارایه می‌کنند از این رو برداشت می‌شود که اصفهان کمبود ندارد، بنابراین لازم و ضروری است که رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما واقعیات را منتقل کند.

کد خبر 365297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.