صعود سخت امارات با پیروزی برابر قرقیزهای سختکوش

تیم ملی امارات با برتری سه بر دو برابر جمهوری قرقیز به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های امارات و جمهوری قرقیز در ورزشگاه زاید اسپرت سیتی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر یک امارات به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا

دیدار تیم‌های امارات و جمهوری قرقیز

داور: فو مینگ(چین)؛ کمک‌ها: هو وی‌مینگ و کائو یی؛ داور چهارم: یون کوانگ یئول(کره جنوبی)/ کمک داوران پشت دروازه: ما نینگ(چین) و کو هیونگ‌جین

گل‌ها: خمیس اسماعیل (دقیقه ۱۴)، علی احمد مبخوت (دقیقه ۶۴) و احمد خلیل (دقیقه ۱۰۲، پنالتی) برای امارات؛ میرلان میرزائف (دقیقه ۲۶) و تورسونالی رستموف (دقیقه ۹۰+۲) برای جمهوری قرقیز

امارات: خالد عیسی، خلیفه مبارک غانم(۳۰- فارس جمعه)، اسماعیل احمد محمد، الحسن صالح، علی حسن، عامر عبدالرحمن(۹۹- احمد خلیل)، خمیس اسماعیل، خلفان مبارک(۶۳- اسماعیل الحمادی)، علی مبخوت، بندر محمد الاحبابی و اسماعیل مطر(۸۲- محمد احمد(

سرمربی: آلبرتو زاکرونی

جمهوری قرقیز: کوتمن کادریبکوف، مصطفی یوزوپوف، تامیرلان کوزوبائف، غیرت ژیرگالبک، والری کیچین، ویتالی لوکس، ادگار برنهارت(۶۵- عزیز سیدکوف)، فرهاد موسی‌بکوف(۸۰- آنتون زملیانوخین)، آخلیدین ایزرائیلوف(۷۶- تورسونالی رستموف)، بکرن ساگین‌بائف و میرلان مورزائف(۱۰۲- بختیار دویشوبکوف)

سرمربی: الکساندر کرستینین

امارات که به نظر به آسان‌ترین حریف در مرحله یک هشتم نهایی خورده بود بازی را خوب آغاز کرد و در میان استقبال تماشاگران خودی موفق شد قبل از گذشت یک ربع از شروع بازی با ضربه اسماعیل خمیس به گل برسد. اوضاع به نظر برای امارات خوب پیش می‌رفت اما جمهوری قرقیز در دقیقه ۲۶ روی یک حرکت تیمی و نفوذ به عمق دفاع امارات توانست توسط میرلان میرزائف به گل برسد تا در میان تعجب همگان بازی مساوی شود.

امارات که تا اواسط نیمه دوم هم در باز کردن دروازه حریف نه چندان مطرحش ناکام بود پس از تعویض‌های زاکرونی، سرمربی‌اش روند بهتری پیدا کرد و در دقیقه ۶۴ روی یک ارسال پشت مدافعان و ضربه نهایی علی احمد مبخوت بالاخره موفق به زدن گل دوم شد. اما در حالی که بازی می‌رفت با پیروزی دو بر یک امارات به پایان برسد جمهوری قرقیز که در ۱۰ دقیقه پایانی فشار زیادی روی دروازه امارات آورده بود در دومین دقیقه وقت اضافه نیمه دوم موفق شد گل تساوی را روی یک کرنر و ضربه تورسونالی رستموف به ثمر برساند تا بازی به وقت اضافه بکشد.

در وقت‌های اضافه هر دو تیم شانس گلزنی داشتند اما در این میان امارات صاحب یک ضربه پنالتی بحث برانگیز شد و احمد خلیل در دقیقه ۱۰۲ برای بار سوم امارات را پیش انداخت. تلاش جمهوری قرقیز در ادامه ثمری نداشت تا امارات با پیروزی سه بر دو راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و حریف استرالیا در این مرحله شود.

کد خبر 365294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.