۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط آب و فاضلاب مشهد نیاز است

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد از نیاز دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خطوط آب و فاضلاب شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد حاجیان شهری در برنامه رادیویی «مردم و مسئولان» که از صدای خراسان رضوی و با محوریت موضوع بحران آب پخش شد، اظهارکرد: قطعا با وضعیت اعتباری و بودجه‌های فعلی و همچنین حرکت‌های لاک‌پشتی نمی‌توان در این زمینه موفق بود و باید برای این منظور چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری مشهد در توسعه شبکه آب و فاضلاب با اعمال تبصره ۳ ادامه داد: این تبصره به شرکت آب و فاضلاب مشهد برای توسعه خطوط فاضلاب کمک‌های شایانی کرده و بخش اعظمی از این کار به واسطه همین محل اعتباری انجام شده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اعمال این تبصره از سال ۸۳ تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در شهر مشهد انجام شده و با انجام ۲۰۰ کیلومتر دیگر این پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری مشهد حوزه آب و همچنین توسعه و نگهداری فضاهای سبز برای افزایش طراوت شهر و شادابی شهروندان بوده است، متذکر شد: توسعه فضای سبز باید مبتنی بر منابع آبی پایدار در شهر باشد و به طور مثال وقتی یک مترمکعب منابع آبی پایدار ایجاد کردیم باید به فکر توسعه فضای سبز برای این میزان آب باشیم.

حاجیان شهری استفاده از آب‌های خاکستری و توجه به مقوله بازچرخانی آب را یکی از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد است، یادآور شد: در همین راستا طی هفته‌های اخیر مصوبه‌ای در شورا برای الزام برخی از دستگاه‌ها در راستای تشویق مردم از لوازم کاهنده مصرف و مدیریت آب داشتیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع حالت اجرایی به خود بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه جداسازی آب شرب از آب خام برای فضای سبز نیز کارهای خوبی توسط مدیریت شهری انجام شده است اما نیاز مالی این بخش نیز بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 365248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.