نارسیسم معاصر بیانی از ایده آل های ذهنی انسان

نارسیسم، مفهومی از خودشیفتگی است؛ خودشیفتگی که امروزه در فضاهای مجازی رو به افزایش است و افراد سعی دارند آنچه را نیستند به نمایش بگذارند و رضوان جنتی‌پور در آثار خود این خودشیفتگی را به نمایش گذاشته است.

رضوان جنتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه نارسیسم معاصر که در گالری هرمس برپا است اظهار کرد: نارسیسم مفهوم خودشیفتگی دارد و خودشیفتگی یک بیماری روانی است که به کسی در جامعه آزار نمی‌رساند.

این هنرمند ادامه داد: فرد خودشیفته جایگاهی برای خود در ایده آل‌های ذهنیش می‌پروراند و امروز در فضاهای مجازی بیش از پیش شاهد این خودپسندی‌ها هستیم و از آنجایی که در هر مکانی که می‌رفتم بسیار زیاد می‌دیدم افرادی را که در حال گرفتن عکس سلفی هستند تصمیم گرفتم آن را به صورت بزرگنمایی نشان دهم.

وی افزود: ۱۲ اثر در این نمایشگاه در سبک رئال به نمایش گذاشته شده است و همه آثار با رنگ و روغن بر روی بوم کار شده‌اند.

جنتی‌پور با اشاره به نام این نمایشگاه گفت: نارسیسم در زبان انگلیسی به معنای خودشیفتگی است و به نوعی حضور غیر باور بعضی از افراد در فضای مجازی و نشان دادن آنچه نیستند نوعی خودشیفتگی معاصر است که در این نمایشگاه به تصویر کشیده ایم.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه نارسیسم معاصر تا ۴ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ در گالری هرمس واقع در خیابان کمال اسماعیل، کوچه گلخانه میزبان هنردوستان است.

کد خبر 365229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.