تمامی نیازهای شهر در طرح توسعه لحاظ شود

یک کارشناس شهرسازی گفت: با توجه به تراکم جمعیتی در شهر اصفهان توجه به مباحث مربوط به عدالت محوری و عدالت زیست محیطی در توزیع کاربری‌ها با توجه به صنایع موجود و فعالیت های بازرگانی و اقتصادی مهم است.

محمدرضا فروغی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در تهیه طرح جامع شهری باید سیاست های توسعه شهری در راستای پایداری و سبز بودن باشد، در حال حاضر در دنیا هم حرکت به همین سمت است.

وی افزود: باید محل استقرار و توزیع کاربری‌های شهری به نحوی تدوین شود که هدر رفت منابع انرژی و آب که کمبود آن در اصفهان به شدت احساس می شود به حداقل برسد، حتی بهتر است در این طرح به موضوع امکان استفاده مجدد از هدر رفت ها توجه شود.

این کارشناس شهرسازی ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیتی در شهر اصفهان، توجه به مباحث مربوط به عدالت محوری و عدالت زیست محیطی در توزیع کاربری‌ها با توجه به صنایع موجود و فعالیت های بازرگانی و اقتصادی مهم است.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به حدود حریم ها و محدوده شهری در اصفهان خاطرنشان کرد: در تعیین حدود حریم ها و محدوده شهری علاوه بر نگاه جاری باید نگاه بلندمدت نیز داشته باشیم و برای مشکلاتی که در آینده شهر با آنها روبرو می‌شویم، فکر کنیم.

فروغی با بیان اینکه اصفهان شهری تاریخی و توریستی است، تصریح کرد: شهر اصفهان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است از این رو باید سعی شود در طرح جامع بهترین خدمات برای گردشگران لحاظ شود و فضای تاریخی شهر همواره زیبا بماند به طوری که فضای شهری پویا باشد.

وی اضافه کرد: توسعه آتی شهر باید به نحوی باشد که تمامی نیازهای شهر در طرح توسعه لحاظ شده و به سمت داشتن شهری پایدار و ماندگار گام برداشته شود، زیرا سیاست فعلی دنیا نیز بر همین اساس است.

کد خبر 365213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.