عوارض ارزش افزوده بر تراکم‌ عادلانه‌تر می‌شود

لایحه اصلاحات عوارض ارزش افزوده بر تراکم‌های ساختمانی و برقراری این لوایح برای نقاط فاقد تعرفه به تصویب شورای شهر رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو لایحه ارسالی از سوی شهرداری در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شد. یکی از این لوایح تعیین شش مورد در دفترچه تعرفه عوارض شهرداری برای حذف پارکینگ بود که با موافقت ۹ نفر از اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

بنابر تصمیم اعضای شورای شهر مقرر شد پس از گرفتن تایید این شورا درباره مشخص شدن مصداق درخت کهنسال و شفافیت درخصوص دو مورد از مصادیق تعیین عوارض شامل شیب زیاد و عدم امکان فنی پارکینگ و نیز عرض کم گذر، این لایحه برای اجرا در سال آینده به مناطق شهری ابلاغ شود.

لایحه پیشنهاد اصلاحات عوارض ارزش افزوده بر تراکم‌های ساختمانی و برقراری این لوایح برای نقاط فاقد تعرفه نیز در صحن علنی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با ۱۰ رای موافق به تصویب رسید.

نادر آخوندی، مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان، درباره این لایحه گفت: هرسال این اصلاحات پس از بررسی در شورای شهر انجام می‌شود و امسال نیز رویکرد اصلاحی را در آن پی گرفته‌ایم نه افزایشی تا تعرفه‌ها به خصوص در مکان‌هایی که مرز میان دو منطقه قرار می‌گرفتند، متوازن شود.

وی افزود: امسال ۱۳ ردیف جدید به دفترچه اضافه شده و تصمیم داریم سال آینده اصلاحات بهتری انجام دهیم تا در دریافت عوارض عادلانه‌تر رفتار کنیم.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان تصریح کرد: با وجود آنکه در برخی مناطق هیچ افزایشی در عوارض ارزش افزوده بر تراکم اتفاق نیفتاده،‌ متوسط میانگین به گونه‌ای پیش بینی شده که این عوارض در حوزه مسکونی ۲۱ درصد و در تجاری ۲۵ درصد در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد داشته باشد.

در پایان این جلسه علنی همچنین استفساریه شهردار اصفهان درخصوص افزایش ارزش افزوده ابنیه ورزشی سرپوشیده و روباز که با تعرفه مسکونی محاسبه می‌شود مورد بررسی قرار گرفت.

شورای شهر با توجه به آنکه نحوه کنونی افزایش ارزش افزوده درخصوص اماکن ورزشی با سیاست توسعه این اماکن منافات دارد، در اولین جلسه کمیسیون تلفیق آن را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 365201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.