۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
شگفتی‌سازان منتظر رقیب

با مشخص شدن صعودکنندگان به نخستین مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، در روز دوم مرحله یک هشتم نهایی، شش تیم به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که شب گذشته با انجام سه دیدار و بُرد تیم‌های ویتنام، چین و ایران از حریفان خود همراه بود، امروز  _دوشنبه یکم بهمن ماه_ با سه دیدار پیگیری می‌شود.

جدال مدعیان شرقی و غربی

در نخستین دیدار، تیم ملی فوتبال ژاپن به مصاف عربستان می‌رود؛ این بازی در حالی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه باید در ورزشگاه الشارجه برگزار شود که ژاپن در آخرین بازی مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک از سد ازبکستان گذر کرد و با ۹ امتیاز به‌عنوان تیم صدرنشین گروه F به این مرحله صعود کرده است و از طرف دیگر عربستان در بازی آخر مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب قطر صدرنشین شد و به‌عنوان دومین تیم گروه E و با شش امتیاز راهی این مرحله شده است.

تیم ملی ژاپن با ۵ گل زده در رقابت‌های گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ دارای یکی از قدرتمندترین خطوط حمله‌ای در بین تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا است؛ این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در دو بازی آخری که رودروی یکدیگر قرار گرفتند، هر کدام یک پیروزی دارند؛ آبان ماه ۹۵ در روزی که اسامه هوساوی، بازیکن عربستانی در دقیقه ۹۳ با اخطار دوم از زمین مسابقه اخراج شد ژاپن توانست با نتیجه ۲ بر صفر از سد عربستان عبور کند؛ در آخرین بازی چهاردهم شهریورماه ۹۶ عرستان با تک گل فهد المولد در ورزشگاه ملک عبدالله جده توانست ژاپن را شکست دهد و انتقام بازی قبل را از ژاپن بگیرد؛ برنده این بازی بایستی در مرحله بعد به مصاف تایلند برود.

در جدول رده‌بندی فیفا، ژاپن با امتیاز هزار و ۴۱۴ در مکان پنجاهم و تیم ملی عربستان با امتیاز هزار و ۳۳۵ در جایگاه شصت و نهم جدول قرار دارند.

تقابل کانگروها و بدشانس‌ها

در دیدار دوم، تیم ملی فوتبال استرالیا به مصاف ازبکستان می‌رود؛ این بازی در حالی از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه باید در ورزشگاه خلیفه بن زاید برگزار شود که استرالیا در مرحله گروهی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سوریه گذر کرد و با شش امتیاز به‌عنوان تیم دوم گروه B به این مرحله صعود کرده است و از طرف دیگر ازبکستان در بازی آخر مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب ژاپن شد و به عنوان دومین تیم گروه F و با شش امتیاز راهی این مرحله شده است.

 خط حمله تیم‌های ازبکستان و استرالیا هرکدام به ترتیب با هفت و شش گل زده جزو قوی‌ترین خطوط حمله در رقابت‌های گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در بین تیم‌های حاضر هستند؛ این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که بازی آخری که رودروی یکدیگر قرار گرفتند مربوط به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ است که در آن بازی، استرالیا ۶ بر صفر از سد ازبکستان گذر کرد و به فینال رقابت‌ها رسید ولی در فینال با گل دقیقه ۱۰۹ مغلوب ژاپن شد و به‌عنوان نائب قهرمانی بسنده کرد.

در جدول رده‌بندی فیفا، ازبکستان با امتیاز هزار و ۲۵۱ در مکان نود و پنجم و تیم ملی استرالیا با امتیاز هزار و ۴۳۶ در جایگاه چهل و یکم جدول قرار دارند.

پرواز شاهین‌های سفید بر فراز برج‌های اتحاد

در دیدار سوم، امارات میزبان تیم ملی فوتبال قرقیزستان است؛ این بازی در حالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه بایستی در ورزشگاه زاید اسپورت برگزار شود که امارات در مرحله گروهی با تساوی در مقابل تایلند بسنده کرد و فقط با ۵ امتیاز به‌عنوان سرگروه A به این مرحله صعود کرده است و از طرف دیگر قرقیزستان در بازی آخر مرحله گروهی با نتیجه سه بر ۱ از سد فیلیپین عبور کرد و به واسطه همین تک برد با سه امتیاز به عنوان تیم سوم گروه C راهی این مرحله شده است.

حضور ویتالیج لوکس به عنوان یک گلزن وقت‌شناس در تیم قرقیزستان که با سه گل زده در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که یکی از بهترین‌ها بوده مطمئناً برای اماراتی‌ها نیز دردسرساز است.

در جدول رده‌بندی فیفا، قرقیزستان با امتیاز هزار و ۲۴۶ در مکان نود و یکم و تیم ملی امارات با امتیاز هزار و ۳۰۹ در جایگاه هفتاد و نهم جدول قرار دارند.

کد خبر 365195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.