خوراکی‌هایی که افسردگی را دور می‌زنند/ نمک اضافی منجر به زوال عقل می‌شود

خوراکی‌هایی که علائم افسردگی را کم می‌کند، بهترین راه حل درمان اگزما، معجزه عسل و دارچین و ارتباط مصرف نمک اضافی و افزایش زوال عقل را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصرف میوه های رنگارنگ اگرچه برای سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن موثر است، اما نقش آنها در کاهش علائم افسردگی و افزایش خلق و خو را نمی توان نادیده گرفت. گرچه این مواد غذایی درمان اصلی اختلالی مثل افسردگی نیستند اما می توانند مزایایی برای کاهش علائم این اختلال داشته باشند. با این شش خوراکی افسردگی را از خود دور کنید :

انواع فلفل: فلفل ها در رنگ های مختلف حاوی فیبر، ویتامین آ و ویتامین ث هستند. ویتامین‌ها شامل رفع خستگی بیش از حد و طغیان رفتارهای عصبی و هیجانات زیاد به همراه کاهش علائم افسردگی است.

انواع توت ها: ویتامین ب موجود در آنها موجب کاهش میزان ترس، عصبانیت و افسردگی می‌شود.

سبزیجات تیره رنگ: سفناج، کلم و کاهو از جمله این سبزیجات هستند. این سبزیجات همچنین با انواع التهاب‌ های ایجاد شده در بدن و مغز مبارزه و افسردگی‌ های شدید را درمان می‌کنند.

گوجه فرنگی: سرشار از فیبر و لیکوپن است و آنهم برای جلوگیری از سرطان پروستات و عوامل موثر برای مبارزه با افسردگی محسوب می‌شوند.

گردو: دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است و مطالعات گسترده نشان داده، این اسیدچرب عملکردهای مغزی را بهبود بخشیده و علائم افسردگی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کلم: به گفته متخصصان منیزیوم موجود در رنگدانه های سبز کلم بروکلی برای پیشگیری و درمان افسردگی موثر است.

بهترین راه حل درمان اگزما

اگر اوایل صبح‌ احساس خشکی پوست دارید، قبل از خوابیدن روغن نارگیل را امتحان کنید؛ روغن نارگیل یکی از بهترین مرطوب کننده‌هایی است که می‌توان از آن برای درمان اگزما بهره برد؛ روغن را به طور مستقیم روی پوست مالیده و به آرامی در پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید چند دقیقه بر روی پوست سر بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید، این کار را هر روز انجام دهید تا کاملا اگزما درمان شود.

معجزه عسل و دارچین

ترکیب عسل و دارچین، با خود اثر آنتی اکسدانی، ضد التهابی و آنتی بیوتیکی قوی دارد که برای مبارزه با پاتوژن‌ها بسیار مفید است و عملکرد ارگان های حیاتی بدن را بهبود بخشد.

به خواص باورنکردنی ترکیب این دو ماده طبیعی اشاره می کنیم. مبارزه با مشکلات شنوایی،  کاهش درد و التهاب در مفاصل، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون،  جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، جلوگیری از یبوست و التیام سندروم روده تحریک پذیر،   خاصیت جوان سازی و ترمیم بافت ها

البته توجه داشته باشید که این ترکیب شبیه یک معجزه عمل نمی‌کند و اثر آن در افراد مختلف، متفاوت است. همچنین مصرف بیش از اندازه دارچین ممکن است برای بدن سمی باشد ..

سرطان کلیه از ۱۰ سرطان شایع دنیا است

هدی کرمانی با بیان اینکه سرطان کلیه یکی از ۱۰ سرطان شایع است، اظهار داشت: این بیماری بیشتر مردان بالای ۵۰ سال را گرفتار می کند و وجود خون در ادرار از مهمترین علایم آن است.
وی افزود: خون در ادرار که به عنوان «هماچوری» شناخته از علایم بارز ابتلا به سرطان کلیه است و اغلب حتی مقدار بسیار کمی خون در ادرار، می تواند باعث تغییر رنگ آن شود.
این فوق تخصص کلیه، درد پایین کمر را نیز از دیگر علایم این سرطان بیان کرد و افزود: بسیاری افراد این درد را تجربه نمی کنند تا زمانی که سرطان به مراحل پیشرفته برسد.
کرمانی گفت: بیشتر علائم بالینی سرطان کلیه، تا رسیدن به مراحل پیشرفته نمایان نمی شود، بسیاری از انواع سرطان کلیه خوش خیم و قابل پیشگیری هستند و اگر هرچه زودتر به پزشک مراجعه شود.

افزایش مهارت‌های تمرکزی بیماران روانی با ویتامین‌های گروهB

یافته‌های محققان مرکز تحقیقاتی اوریگن استرالیا نشان می‌دهد. افراد مبتلا به روان پریشی که به مدت ۱۲ هفته ویتامین های B۱۲، B۶ و اسیدفولیک (ویتامین B۹) دریافت کرده بودند. شاهد بهبود در عملکرد شناختی شان نظیر حافظه، توجه، زبان و توانایی های یادگیری بودند.

«کلی آلوت»، پژوهشگر این مطالعه، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد ویتامین های B دارای تاثیر حفاظت از اعصاب باشند. آنها همچنین از مهارت های درحال زوال نیز حفاظت می کنند.»

محققان مشاهده کردند شرکت کنندگانی که مکمل ویتامین B دریافت کرده بودند در انجام مهارت های تمرکز و توجه در طول این ۱۲ هفته، به مراتب از گروه کنترل بهتر عمل کردند. داروی درمان سکته در پیشگیری از بیماری آلزایمر هم مفید است.

 داروی درمان سکته در پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید است

مطالعه محققان دانشگاه ساوترن کالیفرنیا نشان می دهد پروتئین مهندسی ژنتیکی شده ۳K۳A-APC از مغز موش های مبتلا به علائم شبه آلزایمر محافظت کرد.

یافته ها نشان داده این پروتئین در درمان انواع بیماری ها در موش ها نظیر آسیب تروماتیک مغز و بیماری ام اس، تاثیرات سودمندی داشته است. در حال حاضر برای درمان سکته در انسان هم کاربرد دارد. این دارو همچنین موجب توقف التهاب درون مغز که علت شایع دیگر بیماری آلزایمر است، شد.

ارتباط مصرف نمک اضافی و افزایش ریسک به ابتلا به زوال عقل

نمک ماده ای ضروری برای تنظیم عملکردهای مهم بدن است اما محققان در مطالعه بر روی موش‌ها مشاهده کردند رژیم غذایی حاوی میزان نمک بالا موجب کاهش جریان خون در زمان استراحت تا ۲۸ درصد در پوسته مغز و تا ۲۵ درصد در هیپوکامپ مغز می شود؛ این مناطق از مغز در یادگیری و حافظه دخیل هستند.

«کاستانتینو آیدکولا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده ویل کورنل نیویورک، در این باره می گوید: «ما دریافتیم موش‌های تغذیه شده با رژیم غذایی پرنمک، حتی زمانی که فشارخون شان افزایش نیافته بود، مبتلا به زوال عقل یا دمانس شدند.»

وی در ادامه می افزاید: "این یافته عجیب است چراکه در انسان ها، تاثیر مخرب نمک بر قدرت شناختی به فشارخون بالا نسبت داده می شد."طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، افراد بزرگسال بایستی کمتر از ۵ گرم نمک در روز مصرف کنند. برای کودکان و نوزادان هم مصرف نمک باید بسیار کمتر از این میزان باشد.

کمبود ۲۱ قلم دارو ضروری در کشور

رییس سازمان غذا و دارو از کمبود ۲۱ قلم دارو در کشور خبر داد و گفت: در زمینه داروی بیماران خاص و عمومی در دهه فجر، ۴۰ داروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر مهدی پیرصالحی در ادامه افزود: در داروهای عمومی تا ۳۰ درصد و در مورد داروهای بیماران خاص حداقل ۴۰ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت که البته در برخی موارد، این کاهش قیمت به ۶۰ درصد نیز می‌رسد.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: قطعاً تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند به طوری که در حال حاضر با کمبود ۲۱ قلم دارو مواجه هستیم، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کمترین کمبود دارویی را در کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم تا داروها با قیمت مناسب در دسترس بیماران قرار گیرد، اما در برخی شرایط ترجیح می‌دهیم مقداری قیمت‌ را اصلاح کنیم تا بتوانیم آن دارو را در بازار عرضه کنیم. در چنین شرایطی شاید کمی قیمت‌ها تغییرکنند، اما قطعا به قیمت داروی مشابه خارجی نخواهیم رسید

کد خبر 365176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.