اولین شگفتی دور حذفی رقم خورد/ صعود ویتنام با حذف اردن

تیم ملی ویتنام با حذف اردن با خلق اولین شگفتی دور حذفی مسابقات، به مرحله بعد مسابقات صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، امروز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران، تیم‌های اردن و ویتنام در ورزشگاه آل مکتوم به مصاف یکدیگر رفتند که در این دیدار ویتنام پس از تساوی یک بر یک در وقت عادی، در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد.

مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا

دیدار تیم‌های اردن و ویتنام

گل‌ها: بهاء عبدالرحمن (دقیقه ۳۹) برای اردن؛ کانگ فونگ انگوینگ (دقیقه ۵۱) برای ویتنام

داور: علیرضا فغانی(ایران)؛ کمک‌ها: رضا سخندان و محمدرضا منصوری؛ داور چهارم: ابوبکر العمری(عمان)

اردن: عامر شفیع، انس بنی یاسین، طارق خطاب، فراس شلبایه، سالم العجالین، سعید مرجان(۷۱- بهاء فیصل)، بهاء عبدالرحمن، خلیل بنی عطیه، موسی محمد التعمری (۱۰۱- احمد عرسان) ، یاسین محمود البخیت (۹۸- احسان حداد)، یوسف الرواشده (۲+۱۰۵- احمد سمیر)

سرمربی: ویتال بورکلمانز

ویتنام: دانگ وان لام، دو دوی مان، کو انگوک های، بی تی دانگ، دوآن وان هائو، نوین ترانگ هوانگ(۱۱۷- ترانگ مین وونگ)، نوین هوی هانگ(۹۶- نوین وان توآن)، دو هانگ دانگ، نوین چانگ های، فان وان دوک(۱+۱۰۵- لونگ سون ترانگ)، نوین چانگ فونگ(۷۷- نوین تین لین)

سرمربی: پارک هانگ سئو

اردن که با شگفتی‌سازی در گروه B موفق شده بود بالاتر از استرالیا در رده نخست گروه صعود کند در اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی برابر ویتنامی قرار می‌گرفت که در دیدارهای مرحله گروهی برابر عراق و ایران هم بازی‌های نسبتاً خوبی ارائه داده بود و لیاقت حضور در این مرحله را داشت.

بازی در نیمه نخست با برتری نسبی اردن همراه بود و این تیم مزد برتری خود را با ضربه کاشته‌ دو ضرب عبدالرحمان در دقیقه ۳۹ گرفت. در نیمه دوم اما اوضاع تغییر کرد و شکل بازی ویتنام به کلی تغییر کرد؛ آنها تنها ۶ دقیقه پس از آغاز بازی در نیمه دوم موفق شدند گل تساوی را توسط کانگ فونگ انگوینگ به ثمر برسانند و در ادامه با کنترل بازی تا پایان ۹۰ دقیقه بازی را به وقت‌های اضافه کشاندند.

بازی در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای هم بدون موقعیت چندان خطرناکی دنبال شد تا در پایان ضربات پنالتی تعیین کننده تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی باشد. در ضربات پنالتی نیز ویتنام موفق شد شگفتی خود را تکمیل کند و با نتیجه ۴ بر ۲ رقیب مدعی خود را از دور رقابت‌ها حذف کند.

ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی با برنده دیدار ژاپن و عربستان بازی خواهد کرد.

کد خبر 365161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.