مبارزه دولت‌محور با اعتیاد، موفق نیست

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کند، برای موفقیت در این زمینه باید از توان اقشار مختلف مردم استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی، تأکید کرد: توسعه فن‌آوری‌های نوین و رشد جمعیت، آسیب‌های جدیدی را ایجاد کرده که مبارزه با آن با راهکارهای سنتی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: با تفکرات و تدابیر سنتی نمی‌توان با معضل اعتیاد مبارزه کرد، زیرا تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این مواد، بسیار هوشمندانه، آخرین دستاوردهای علمی را در خدمت منافع نامشروع خود گرفته‌اند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه مصرف مواد مخدر، مسئله‌ای شخصی نیست، یادآور شد: کسانی که با مصرف مواد مخدر بنیان خانواده را متزلزل و تربیت نسل‌های آینده را با مخاطره روبه‌رو می‌کنند، باید در برابر جامعه و افراد آن پاسخگو باشند.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه شیوع مصرف مواد مخدر در میان کارگران، کشور را با چالش‌های اقتصادی بزرگی مواجه می‌کند، تأکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات در فرایند مبارزه با اعتیاد، جامعه‌پذیر کردن بهبودیافتگان و ایجاد اشتغال برای آنان است، زیرا این اقدام از بازگشت آنان به چرخه مصرف مواد مخدر، جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه باید زبان مشترکی با جوانان و نوجوانان پیدا کنیم، اظهار کرد: این گروه سنی مهمترین هدف تولیدکنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر هستند، زیرا آینده اجتماع و توسعه کشور در گِرو بالندگی آنان است.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی برای آگاهی‌رسانی درخصوص معضلات ناشی از اعتیاد، خاطرنشان کرد: چشم‌پوشی از این ظرفیت و کارایی آن، کسانی که برای نابودی جامعه تلاش می‌کنند را در عرصه‌ای بی‌رغیب قرار می‌دهد.

رفیعی‌نژا دبا بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کند، اظهار کرد: تا زمانی که مبارزه با اعتیاد دولت‌محور است، نتایج خوبی به دست نمی‌آید و فرایند مبارزه با کندی پیش می‌رود، بنابراین ضروری است که با اجرای طرح اجتماع‌محور، از توان اقشار مختلف مردم و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه استفاده شود.

کد خبر 365158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.