مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ۷ محله شهرضا

شهرضا – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا گفت: امسال طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی در هفت محله شهرضا اجرا می‌شود.

سرهنگ جواد داستانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به اجرای طرح "به سوی نور" در یکی از محلات روستایی این شهرستان یادآور شد: تلاش دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مردم این منطقه باعث شد یکی از آلوده‌ترین مناطق از مصرف و توزیع مواد مخدر پاک شود.

وی اضافه کرد: شاید در ابتدا برخی افراد به موفقیت این طرح ایمان نداشتند، اما در حال حاضر ۳۰ نفر از معتادان این روستا کاملا بهبود یافته‌اند و ۴۰ نفر هم متقاضی بستری در کمپ‌های ترک اعتیاد هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا تأکید کرد: اگر همه مسئولان در همه رده‌ها به ظرفیت و توان بسیج ایمان بیاورند و در طرح‌های خود از آن استفاده کنند، آسیب‌های اجتماعی تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

داستانی با تأکید بر جامعه‌پذیر کردن بهبودیافتگان از اعتیاد ادامه داد: وقتی این افراد با وجود همه مشکلات مراکز تولیدی یا کارگاهی ایجاد می‌کنند باید برای بازاریابی محصولات از آن‌ها حمایت شود.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی تولیدکنندگان برای فروش محصولات خود مجبور به نصب برچسب برند خارجی هستند، در حالی که در سال حمایت از کالای ایرانی باید برندهای داخلی در بازار معرفی شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با اشاره به اجرای طرح مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در هفت محله این شهرستان اظهار کرد: این طرح با کمک ساکنان هر محله، معتمدان و بسیجیان اجرا می‌شود.

داستانی تصریح کرد: در این طرح "شوراهای اسلامی محلات" باحضور فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، معتمدان محلی، روحانی، مدیر مدرسه، نماینده دادستان و کلانتری تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد: شوراهای اسلامی محلات در امور شوراهای اسلامی شهر یا روستا مداخله نمی‌کنند، اما مصوبات آن‌ها از طریق مراجع قانونی ابلاغ و لازم‌الاجرا خواهد بود.

کد خبر 365154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.