صنایع دستی و فرهنگ در کتابخانه گره می خورد

رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان گفت: مدرسه زمستانی را ویژه بانوان و زنان خانه‌دار در کتابخانه قرار دادیم تا کمکی به اقتصاد خانوار باشد و اقتصاد خلاق وارد خانواده‌ها شود و هم ارتباط موثر و پایداری بین این گروه و کتابخانه صورت گیرد.

محمد رضا کشانی در حاشیه افتتاح مدرسه زمستانه صنایع دستی در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: مدرسه زمستانی را ویژه بانوان و زنان خانه‌دار در کتابخانه قرار دادیم تا کمکی به اقتصاد خانوار باشد و اقتصاد خلاق وارد خانواده‌ها شود و هم ارتباط موثر و پایداری بین این گروه و کتابخانه صورت گیرد.

رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان ادامه داد: دو نوید برای مخاطبین این دوره داریم اول اینکه تور بازدید از کتابخانه مرکزی را در نظر گرفته ایم و نوید دوم آنکه با عضویت در کتابخانه مرکزی شهرداری میتوانند از کتابخانه هنر واقع در خیابان استانداری و مرکز دیجیتال استفاده کنند.

کشانی افزود: کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی شهرداری اصفهان در راستای اهداف خود که تامین نیازهای اطلاعاتی شهروندان، پرکردن اوقات فراغت و افزایش مهارت‌ها، آگاهی علمی و دانش اجتماعی شهروندان است، برنامه ریزی‌های خوبی انجام داده که مهم ترین آنها ایجاد دسترسی آسان و سریع به کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی است.

رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان گفت: کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برای پر کردن اوقات فراغت و تامین نیازهای اطلاعاتی مردم، رویکردهای جدیدی از جمله توسعه خدمات نوین کتابخانه‌ای همراه با رویکردهای پژوهشی ایجاد کرده است. رویکرد همیشگی ما تبدیل کتابخانه به پایگاهی برای سرمایه‌گذاری‌های فکری، سرمایه‌های اجتماعی، نشاط اجتماعی، اعتماد اجتماعی، ارتقای سواد اطلاعاتی، مهارت اطلاع‌یابی و حمایت از کلیه مخاطبین بوده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان در آینده نزدیک به کانون نخبگان، پژوهشگران و محققان تبدیل می‌شود تا فعالیت‌های پژوهشی خود را در این مکان انجام دهند، اضافه کرد: در صدد ایجاد بخش‌های مختلفی در کتابخانه مرکزی شهرداری از جمله ایجاد بخش مهم اطلاع‌رسانی و اشاعه گزینشی اطلاعات هستیم تا پژوهشگران بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه به زودی شاهد طرح کتاب درمانی خواهیم بود، گفت: این طرح در درمان بیماری‏ها و مشاوره‏های روان‌شناسی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کتاب‏ درمانی استفاده ازکتاب برای درمان است و به ‏عنوان روشی مکمل در درمان به‏ کار می‏رود.استفاده از روش کتاب‏ درمانی به‏ عنوان یک روش ساده، ارزان و در دسترس سودمند است اما باید به محدودیت‌‏های آن نیز توجه لازم را داشت. نقش کتابدار در این روش، نقشی تسهیل‏ کننده است و زمانی اجرای کتاب‏ درمانی بیش‌ترین تأثیرگذاری را خواهد داشت که یک کتابدار پزشکی یا بالینی به همراه تیم درمان و در کنار پزشک یا روان‌پزشک در اجرای فرایند کتاب‏ درمانی مشارکت داشته باشد.

کد خبر 365151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.