افزایش ۳۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرضا

شهرضا - فرمانده انتظامی شهرضا گفت: میزان کشفیات مواد مخدر سال جاری در این شهرستان ۳۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سرهنگ محمد حسین باباکلانی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون حدود سه هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان و گلوگاه انتظامی "شهید امامی" کشف شده است.

وی با بیان اینکه امسال میزان کشفیات مواد مخدر این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: در این مدت ۱۶۵ نفر از معتادان، خرده‌ فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در شهرستان دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی منطقه شهرضا تأکید کرد: موفقیت در ترک مصرف مواد مخدر در میان معتادانی که داوطلبانه به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه یا خواستار بستری شدن در این مراکز بودند بسیار بیشتر بوده است.

باباکلانی ادامه داد: متأسفانه هزینه نگهداری معتادان متجاهر و دستگیر شده در طرح آرامش بهاری سال گذشته که به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده‌اند از سوی شهرداری پرداخت نشده است و این مسئله امسال فرایند اجرای این طرح و نگهداری این افراد در کمپ‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری سال ۹۸ از هم‌ اکنون آغاز شده است اضافه کرد: برخی از معتادان خواستار ترک مصرف مواد و بستری شدن در کمپ‌ها هستند، اما به دلیل وضع مالی نامناسب توان پرداخت هزینه کمپ را ندارند.

فرمانده انتظامی شهرضا اظهار کرد: در مدت یک ماه گذشته ۱۹ طرح پاکسازی محلات و مبارزه با اعتیاد در مناطق مختلف اجرا شده است.

باباکلانی تأکید کرد: نیروی انتظامی با همه توان برای مبارزه با معضل اعتیاد و جلوگیری از شیوع این پدیده شوم اجتماعی تلاش می‌کند، اما لازم است زمینه مناسب برای بازگشت بهبودیافتگان از اعتیاد به جامعه و اشتغال آنان نیز فراهم شود.

کد خبر 365142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.