امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و اداره کل راهداری

تفاهم نامه همکاری و مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در توسعه فرهنگ ترافیک و آموزش آن امضا شد.

به گزارش ایمنا، تفاهم نامه همکاری و مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در توسعه فرهنگ ترافیک و آموزش آن امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف کمک به ارتقای کیفیت زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه حمل و نقل شهری و جاده‌ای، زمینه‌سازی برای ترویج و گسترش مباحث آموزشی در حوزه حمل و نقل و ترافیک درون شهری و برون شهری هم‌چنین کمک به روند توسعه فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک با مشارکت در تهیه محتوای فرهنگی و آموزشی و اجرای برنامه‌های مشترک امضا شد.

فرهنگ سازی در حوزه ترافیک باید در سطح استان گسترش یابد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در این نشست گفت: فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل و کنترل آلایندگی ها اگر به صورت استانی مورد توجه قرار گیرد، اتفافات خوبی را رقم می‌زند.

مهدی خضری اظهار کرد: اجرای رویدادهای قصه آدم و هوا نشان دهنده عزم شهرداری برای کاهش آلایندگی هوا است و بابت این نگاه باید به فعالان این عرصه تبریک گفت؛ به استاندار اصفهان نیز تاکید کرده‌ایم که برای کاهش آلایندگی تلاش می‌کنیم، یکی از نکات مهم در این راستا جابه جایی پایانه امیرکبیر با سه هزار کامیون به خارج از شهر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: برای کاهش آلودگی هوا باید کارخانه های بزرگ استان نیز وارد عمل شود، زیرا نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی در راستای کاهش آلودگی هوا افزود: فعالیت دستگاهها و سیستم های نظارتی و مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

از این پس هوای "استان اصفهان" را داریم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به گسترش تعاملات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به دنبال امضا تفاهم نامه همکاری، اظهار کرد: شعار "هوای اصفهان را داریم" در تفاهم نامه امروز باید به کل استان اصفهان تسری یابد و از این پس همچنین بگوییم "هوای استان اصفهان را داریم".

علیرضا صلواتی ادامه داد: امسال جز معدود سال‌هایی بود که در روز هوای پاک، هوا واقعا سالم بود و از این بابت خرسند هستیم.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰۰ برنامه در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ادامه داد: در ۳۳ روز گذشته رویدادهای متنوع فرهنگی و زیرساختی را در حمل و نقل و ترافیک اجرا کردیم که اقشار مختلف مردم را درگیر کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به سهم خودروها و سایر منابع آلاینده در وضعیت کیفی هوای اصفهان، افزود: طی مطالعات مشترک با دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان مشخص شد سهم منابع ساکن در آلودگی هوا نیز زیاد است و به دلیل ارتفاعات نامناسب شکل گرفته در سطح شهر، جزیره گرمایی در اصفهان شکل گرفته است.

صلواتی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی ترافیکی باید در سطح شهرستان های استان نیز گسترش یابد، اظهار کرد: دغدغه امروز مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار است، باید براساس تفاهم نامه ای که امروز امضا شد در این مسیر حرکت کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان همچنین با پیشنهادی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست کمیته یا ستادی مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی ترافیکی در این اداره کل ایجاد شود تا اقدامات موثر ترافیکی در همه شهرستانها انجام شود.

رویدادهای قصه آدم و هوا با بنیان زیرساختی و اجتماعی اجرا شد

مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری رویدادهای قصه آدم و هوا اظهار کرد: رویدادهای قصه آدم و هوا از ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان آغاز شد و بنا بر این بود که در ۳۳ روز فاصله‌ میان این رویداد با روز هوای پاک، سلسله رویدادهای فرهنگی، آموزشی، لجستیکی، مهندسی و هرآنچه مربوط به مولفه‌های حوزه فرهنگ ترافیک است، انجام شود.

سعید ساکت با بیان اینکه برنامه‌ها در چند محور برنامه ریزی شد، گفت: از ابتدا قرار بود که برنامه‌ها شعاری نباشد، بنابراین در طراحی برنامه‌ها اساس و بنیان بر این قرار گرفت که رویدادها هم جنبه زیرساختی و هم جنبه مردمی و اجتماعی داشته باشد و بر این اساس ۱۰۰ رویداد طراحی شد.

وی ادامه داد: در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ظرفیت‌های مختلفی را در درون و بیرون شهرداری به همکاری دعوت کردیم که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در همین راستا به دعوت فراخوانده شد.

مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با اشاره به رویداد "ترافوتو" گفت: یکی از رویدادهایی که بدون همراهی مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ناقص می‌ماند جشنواره عکس ترافوتو بود که همکاری خوب این مجموعه را در برگزاری این جشنواره شاهد هستیم.

وی گفت: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان سرفصل تعاملات نوینی بین دو مجموعه خواهد بود و ان‌شالله این همکاری و همچنین رویدادهایی که در جریان قصه آدم و هوا انجام شد سبب شود تا بیش از این هوای شهر خود را داشته باشیم.

کد خبر 365133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.