اصفهان یکی از پایگاه‌های صنایع دستی است

مدیر مدرسه صنایع دستی گفت: هدف اصلی ما آشنایی مردم با صنایع دستی است و می‌خواهیم طبقه خلاق را جایگزین طبقه پیشکسوت کنیم.

علی عطریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه افتتاحیه سومین مدرسه صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: اصفهان دو عنوان بسیار مهم صنایع دستی در پسوند نام خود یدک می‌کشد. "عضویت در شبکه شهری خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی و دیگری شهر جهانی صنایع دستی" همین دو عنوان کافی است که ما بتوانیم مدرسه ای اختصاصی برای صنایع دستی اصفهان راه اندازی کنیم.

مدیر مدرسه صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: هدف ما تولید نهایی محصول و یا صرفا آموزش نبوده است که این امر مربوط به فنی حرفه ای و دانشگاه‌های مرتبط است بلکه هدف اصلی ما آشنایی مردم با صنایع دستی است و می‌خواهیم طبقه خلاق را جایگزین طبقه پیشکسوت کنیم. ‌

وی افزود: اصفهان با داشتن بیش از ۴۰ هزار هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی و بیش از ۱۹۰ رشته صنایع دستی در سطح  استان اصفهان که یکی از پایگاه های اصلی ایران و حتی جهان در زمینه صنایع دستی بشمار می رود از سال ۱۳۹۴ به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه صنایع ‏دستی و هنرهای مردمی در آمده است. در همین راستا با همکاری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان و برای دستیابی به هدف آشنایی بانوان با مراحل مختلف طراحی، ساخت و فروش صنایع‏ دستی، مدرسه زمستانی صنایع دستی اصفهان را در شش جلسه سه ساعته در تاریخ های ۳۰ دی و یکم، دوم، هفتم، هشتم و نهم بهمن برگزار می کنیم. هنرجویان در این دوره در یکی از رشته های قلمزنی،‌ میناکاری،‌ نقش کاشی و چرم‏ دوزی ثبت‏ نام کرده و پس از پایان دوره آموزشی و پرداخت نهایی آثار،‌ نمایشگاهی از آثار این دوره برگزار می‏ گردد.

وی تصریح کرد: علت انتخاب کتابخانه مرکزی برای این دوره مسیر مناسب و دسترسی آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو بود و کتابخانه بعنوان قلب تپنده شهر باید فضای محل تردد افراد باشد. در کنار آن برای مخاطبین این دوره تور فرهنگی در نظر گرفته شده است که بطور کامل با کتابخانه و تمام ابعاد  و امکانات موجود در آن آشنا خواهند شد.

کد خبر 365121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.