توسعه شهری همراه با توزیع متعادل خدمات باشد

یک کارشناس شهرسازی گفت: توسعه شهری زمانی موفق است که خدمات در شهر متعادل توزیع شود و میزان فقر شهری کاهش یابد.

شهره عزتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در طرح توسعه شهری موفق ابتدا باید مکان‌هایی که خدمات شهری مناسبی ندارد، شناسایی و سپس زیرساخت‌های شهری اعم از سیستم حمل و نقل عمومی و سایر خدمات در آن محلات شکل گیرد.

وی افزود: هدفمند بودن طرح های توسعه از مهمترین ویژگی‌های این طرح‌ها است، زیرا طرح هدفمند می تواند پاسخگوی نیازهای شهر باشد. همچنین در طرح توسعه باید تعریف توسعه شهر همراه با تعریف خدمات شهر لحاظ شود.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به وضعیت توزیع خدمات در شهر اصفهان اظهار کرد: در جنوب شهر اصفهان، خدمات شهری به شکل مناسبی توزیع می‌شود در صورتی‌که در شمال و شرق شهر شاهد ارایه خدمات به شکل مناسب نیستیم به همین منظور باید توسعه را در همه جهات شهر متعادل کنیم. این رویکرد تنها با بارگذاری متناسب طرح‌ها روی اراضی شهری امکان‌پذیر خواهد بود. در واقع در برنامه‌ریزی طرح‌های توسعه شهری لازم است بر روی اراضی شهر بارگذاری مناسب؛ همچنین ذخیره شهری لحاظ شود.

عزتیان گفت: با توجه به خشکی زاینده رود و ضرورت حفظ فضای سبز شهر و باغات موجود توسعه شهری باید به گونه‌ای باشد که شاهد تغییر و دست‌اندازی در اراضی سبز و آب‌های زیر زمینی نباشیم.

کد خبر 365117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.