صنایع دستی می‌تواند به اقتصاد خانواده کمک کند

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: دلیل برگزاری مدرسه زمستانی صنایع دستی این است که نیاز به هزینه بالایی برای راه اندازی کارگاه ندارد و از طرف دیگر صنایع دستی ارزش افزوده بالایی دارد ومی تواند به اقتصاد خانواده کمک کند.

محمد حسین قورچانی مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: مدیریت این مرکز به عنوان متولی شهر خلاق و رابط شهرداری اصفهان با یونسکو در زمینه ایجاد شبکه شهرهای خلاق و حفظ و گسترش و توسعه صنایع دستی و هنرهای بومی اصفهان است. در این راستا یک سری مدارس فصلی برنامه ریزی شده است چنان که در فصل تابستان قبل با همکاری موزه هنرهای معاصر اصفهان برای آشنایی نوجوانان با تعدادی از رشته‌های صنایع دستی اصفهان، اقدام به برگزاری مدرسه تابستانی کرد.

وی ادامه داد: در این رویداد پنج روزه داوطلبان میان سنین ۹ الی ۱۵ سال ثبت نام و در محیطی کارگاهی توانستند زیر نظر اساتید مشخص و ممتاز در زمینه طراحی تا فروش صنایع دستی تجربه کسب کنند. هدف این دوره برقراری ارتباط بین نسلی و ترمیم شکاف نسل‌ها بود. در این مدرسه تابستانی حضور پیشکسوتان در کنار نوجوانان، انتقال تجربه و حضور خانواده‌ها را داشتیم و در کنار آن مکان‌هایی که امکان آموزش تخصصی به نوجوانان را داشتند معرفی شدند.

وی افزود: مدرسه پاییزه با هدف آشنایی دانشجویان و فارغ ‏التحصیلان دانشگاهی با مراحل مختلف طراحی، ساخت و فروش صنایع‏ دستی در هشت جلسه چهار ساعته طراحی شده بود که در آن فرصت کشف استعدادها و نگاه خلاقانه، ایجاد علاقه و انگیزه ترویج صنایع خلاق فراهم شده بود. این رویداد با همکاری مرکز رشد تخصصی هنر شکل گرفت. مرکز رشد تخصصی هنر به عنوان بستری مناسب برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در زمینه هنر زمینه آشنایی هنرجویان با قابلیت‏های کارآفرینی در رشته‌های مختلف هنری را فراهم می‌کند و تا کنون بیش از ۳۰ شرکت و هسته خلاق و هنر بنیان را ایجاد و حمایت کرده است.

قورچانی تصریح کرد: در مدرسه زمستانی صنایع دستی اصفهان که امروز افتتاحیه آن بود هدف آشنایی بانوان بخصوص خانم‌های خانه دار با مراحل مختلف طراحی، ساخت و فروش صنایع‏ دستی در شش جلسه است. هنرجویان در این دوره در یکی از رشته‌های قلمزنی،‌ میناکاری،‌ نقش کاشی و چرم‏ دوزی ثبت‏ نام کرده و زیر نظر اساتید مجرب آموزش صنایع دستی اصفهان آموزش خواهند دید. این برنامه به این دلیل اجرا شده است که نیاز به هزینه بالایی برای راه اندازی کارگاه  ندارد و از طرف دیگر صنایع دستی ارزش افزوده بالایی دارد ومی تواند به اقتصاد خانواده کمک کند..

وی خاطر نشان کرد: در ادامه اجرای این طرح مدرسه بهاره را برگزار می‌کنیم که برای افراد مسن است که در آن بررسی ابعاد روانی و سلامت و مناسب سازی اوقات فراغت را مدنظر خواهیم داشت.

کد خبر 365114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.