جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تونل بویین میاندشت-خوانسار

خوانسار- فرماندار خوانسار با بیان اینکه ۲۶ درصد اعتبارات سال ٩٨ در بودجه کاهش داشته است، گفت: در دهه فجر امسال ۳۷ پروژه عمرانی با صرف اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

منصور کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه انتقادات مردم را ریز بینانه ارزیابی می کنم، اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی باید با رسانه‌ها تعامل بیشتری داشته باشند چراکه از این طریق می توان مردم را در جریان اقدامات صورت گرفته قرار داد.

وی با بیان اینکه مردم برای رفع مشکلات خود باید به شوراها مراجعه کنند و شوراها نیز باید مطالبات مردم را از مسئولان خواستار شوند، گفت: شوراها شرح وظایف خود را مطالعه کنند چراکه برخی از اعضا در جریان تمامی وظایف خود نیستند، در واقع وظایف شوراها بیش از حد تصورشان است آنان باید بدانند شوراها نمایندگان مردم هستند و باید مطالبات را با جدیت دنبال کنند.

خانه‌های تاریخی به مرکز فرهنگی و علمی تبدیل شود

فرماندار خوانسار با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده بستگی به بودجه دارد، افزود: باز آفرینی شهری، شهر را از حالت فعلی و ناکارآمدی خود خارج و شهر را به روزتر و مدرن‌تر و مطابق با خواسته‌های اجتماعی و فرهنگی مردم خواهد کرد و در نتیجه از یک اقتصاد ایستا به اقتصادی پویا تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: خانه‌های تاریخی شهر می‌تواند پس از بازسازی به مراکز فرهنگی و علمی تبدیل شود.

کمالی خاطرنشان کرد:  شهرداری خوانسار گام های موثری در این خصوص برداشته تا نقاط درآمدزای شهر شناسایی و به کسب و کار رونقی داده شود و از شهر فروشی و تراکم فروشی فاصله گرفته شود.

کاهش ۲۶ درصدی اعتبارات سال ۹۸ 

وی با بیان اینکه ۲۶ درصد اعتبارات سال ٩٨ در بودجه کاهش داشته است، اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۳۷ پروژه  عمرانی با صرف اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد. 

فرماندار خوانسار افزود: این پروژه‌ها در زمینه بسته بندی عسل، بادام کاری، مرمت قنوات، طرح آبیاری نوین، احداث کانال ، پخش آسفالت کاری، اجرای جداول سنگین، کلنگ زنی فاز چهار پروژه گلسار، افتتاح ایستگاه پمپاژ جدید ویست و اصلاح شبکه توزیع روستای قلعه بابامحمد، اقامتگاه‌های بوم گردی، کارگاه صنایع دستی، زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر ، برق رسانی به مشترکان جدید، احداث روشنایی بلوارها، بسته بندی عسل، پایش تصویری در سطح شهر و ساماندهی گلزار شهدای گمنام است.

تعمیر سد باغکل خوانسار ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی اظهار کرد: سد باغکل خوانسار در تراز نرمال حدود ۸۰ تا ۹۰  لیتر در ثانیه آب گذاری دارد که یکی از نواقص سد است که در هنگام ساخت رعایت نشده، این آب به محیط زیست و قنوات زیر زمینی اضافه می‌شود.

فرماندار خوانسار گفت: اگر بارش‌ها در حد سیلاب باشد آب حاصل از آن که جمع آوری می‌شود، هدر می‌رود و سبب جاری شدن سیل و نفوذ به داخل شهرستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سوی کارشناسان آب منطقه‌ای اصفهان، مشکل سد بررسی و شناسایی شد و راهکار تعمیرات سد را ارائه کردند، اضافه کرد: در هنگام احداث سد ضخامت آبرفتی را به خوبی در نظر نگرفته‌اند که این موضوع سبب شده از زیر سد آب خارج شود و در نتیجه طراز آب به طراز واقعی نمی‌رسد، حال اگر طراز آب بالا بزند احتمال خطر و ظغیان آب وجود دارد.

کمالی تاکید کرد: در همین راستا نیز برای تعمیرات سد باغکل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه ساخت تونل

کمالی با اشاره به تونل بویین میاندشت-خوانسار اظهار کرد: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس برای تونل بویین میاندشت- خوانسار ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و مقرر شده، تکمیل پروژه تونل به قرارگاه خاتم الاانبیا واگذار شود و در عوض زمین به قرارگاه داده شود تا انبوه سازی کنند تا مرهمی دیگر برای کاهش قیمت مسکن و مسکن دار شدن جوانان خوانساری باشد.

کد خبر 365113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.